Jump to content

Biam 800 Perkins 4108 startproblemer/ startmotor

analfabet

Recommended Posts

Du trenger såkalte startmotonøkler, disse har en form som gjør at du klarer å komme til for holde igjen på den ene siden mens du bruker pipe (m/forlenger?) på den andre siden.Etter en passe porsjon banning så lar dette seg gjøre.

Egentlig skulle du hatt de i tommemål men jeg mener å erindre at jeg ikke fant dette og brukte dette settet fra Biltema når jeg gjorde samme jobb!

/ HÅNDVERKTØY / KOMBINASJONSNØKLER / STANDARD /

Startmotornøkler, 5 stk.

Bøyde ringnøkler for å komme bedre til der det er trangt. Str: 10–12, 11–13, 14–17, 16–18, 19–22 mm. Av blankpolert CrV-stål.

Art nr Pris Antall

11-102 199,00 kr

Noen ganger må en modifisere litt:

VM-MB-Verktoy.jpg

Den nederste her passer glimrende på startmotoren i bilen...

Mye mulig du ikke trenger å ta startmotoren ut, kanskje nok å ta av dekselet i bakkant. Mye mulig du finner en avrustet børstefjær der eller kanskje en børste som sitter fast...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Hei

Er du sikker på at starter må ut? Forstår det slik at starter ikke går rundt i det hele tatt? Har du sjekket ledningsforbindelser? Også minus, jeg mener denne starter har egen minus kontakt. Viss jeg ikke tar feil så er også elektrisk innslag plassert på selve motorblokken. Virker innslaget slik at starter får strøm. Skal høre at det klikker. En kan prøve å koble strøm utenom startinnslag. Viss du ikke er trygg på dette kjenner du gjerne noen som kan prøve dette?

Mitt poeng er at det kan være en del feil i båten også.

Kanskje du allerede har sjekket dette?

Hilsen Smaapala

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...