Jump to content

stikkøye i Selby 27

-Maja-

Recommended Posts

Selby 27 er bygget i en del eksemplar, mange selvbyggere har innredet denne båten. Men mener at grunnløsningen er som i min 880. Stikk kabinen er i full bredde av båten og god plass for to voksne selv om ikke takhøyden er noe å snakke om..

Kan spørre konstruktøren i morgen ....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Har sjekket i kveld, standard bredde var fra 122 cm. i 27 foteren og opp til ca 132 i dag.

Dersom du vurderer en slik båt kan jeg anbefale å sjekke denne.

Denne er bygget av konstruktørenøren selv og har vert i hans eie og bruk i en del år før den ble solgt.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Målte min til 125 i dag.

Det er vel milimeter vi snakker om her eller :eek::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg mener at en del av de som er for salg er overpriset. Jeg betalte langt mindre for min 88 modell med rundsittegruppe foran slik som på de nye. Riktignokk måtte jeg gjøre en del arbeid på drevet, men skulle jeg selge min ville prisen vært en god del lavere enn de som er for salg på finn.

Pruting er alltids tillatt.

Fra 1988 har båtene mye samme interiør som de nye, riktignokk ikke samme kvalitet og finish.

Du kan sende meg en IM så kan vi utveksle mobilnumre dersom det er noe du lurer på.

Joda, jeg skjønner jo det. Syns jo og at det meste som ligger ute er godt overpriset, ja. Tar høyde for pruting. Men: er ikke interressert i å betale meg ihjel i lån på en båt jeg kanskje benytter noen stakkars få uker i løpet av sommersesongen. Er ikke helt bestemt på båt enda, men løsningen i selby`n passer fint for oss, og farta da :smiley:

Redigert av kråka (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Jeg kan anbefale selby! Har selv en 27 fra 1989 med samme innredning som asunde.

Var på vår første ferie med denne nå i sommer og storkoste oss! God plass osv! Det fine med selbyen er at alt kan fikses selv, Uten at man er rakettforsker. Vi betalte 400' for vår, og har lagt ned betydelig arbeid i vinter. Men den ble fin til slutt også! Vi byttet fenderlist, trakk om salongen, og skiftet alle tepper. Skal selge den nå, da konemor heller vil ha seilbåt (desverre).. Om du er intr. kan jeg godt sende over noen bilder?

Det en skal være klar over, er tetningen i skjøtet mellom skrog og overbygg. Her kan det komme små sprekker som vannet kommer inn i når du går i stor sjø, og skjærer gjennom bølgene. Uten om dette, har båten fungert utmerket!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...