asvein Startet 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2008 Hei er det noen som har erfaring med Parafil rekkeliner. Jeg skal skifte på min seilbåt nå før sesongen starter. Kan jeg bruke endestykkene på nytt, er de mulig å få løs de gamle eller må jeg kjøpe nye? Hvor mye kan rekkelinene strammes for å få dem til å passe, ser av en bruksanvisning at de skal etterstrammes når de monteres på båten men skjønner ikke helt hvor mye de kan strekkes? Takknemlig for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Jeg har montert nye rekkeine og det går fin og bruke de samme endestykkene. Måtte kappe lina og banke ut konen som låser lina men det fumka helt fint Nå brukte jeg plastbelakt vier og der var det null niks og strekke på men det funka fin måtte bare være nøye når man kappa viren. Lykke til ha en fortreffelig båt sesong. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
edo Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Jeg har også byttet disse på en gamel baltic, flere av konen var defekte, brukte da en syrefast skrue med samme diameter isteden, det var da mye letter å ta av og juster lengden dersom det var behov for det. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
asvein Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Takker for svar. Lina har jeg allerede kjøpt så den må jeg bruke. Skal prøve å få av de gamle endestykkene og se om jeg får brukt dem på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.