IAIA Startet 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2008 Jeg har en GH14 med sprekk i gulvet på båten rett under rattet. Det lekker vann ned mellom skrogene, så når jeg tar ut bunnproppen, fosser det vann ut. Er helt fersk i "faget", og trenger en bruksanvisning på hvordan jeg tetter dette. Har fått med meg at jeg må rengjøre, pusse ned og ha på polyester og glassfiber, men er usikker på om hvordan dette gjøres og om jeg skal gjøre noe etter jeg har lagt på glassfiberen. Kan noen hjelpe??? Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Finn fram vinkelsliper med "flapdisc" (fås kjøpt på Biltema til kr 54,90). Dette er en slipeskive med pussepapir på, som er veldig grei for slipe ned til glassfiberen. Slipe rent for gelcoat 2-3 cm rundt sprekken, og pensle polyester eller epoxy på. Legg tynn glassfiberduk på det nedpussa området og pensle nytt lag med polyester/ epoxy. Ved større sprekker legg to -tre lag. Pusse ned området når det har herdet, og rulle på ny gelcoat / topcoat i samme farge. Har vert med å bygge om en GH fra 78 til å bli selvlensende. Skar løs innerskroget rundt fenderlisten, og hevet innerskroget 10-15 cm. La slange fra innerskrog og ut bakspeilet for drenering. Funker veldig bra. Har også hevet speilet bak for å tåle mer hekksjø. Glassfiber og hardt skum-materiale er flott å bygge med!! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Du kan vel også regne med at glassfiberen vil være fuktig rundt skadestedet, her bør det få tørke litt før reparasjon slik at man får bra vedheft. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.