Jump to content

Hvordan reparere sprekk i GH14?

IAIA

Recommended Posts

Jeg har en GH14 med sprekk i gulvet på båten rett under rattet. Det lekker vann ned mellom skrogene, så når jeg tar ut bunnproppen, fosser det vann ut.

Er helt fersk i "faget", og trenger en bruksanvisning på hvordan jeg tetter dette. Har fått med meg at jeg må rengjøre, pusse ned og ha på polyester og glassfiber, men er usikker på om hvordan dette gjøres og om jeg skal gjøre noe etter jeg har lagt på glassfiberen. Kan noen hjelpe??? :crazy:

Finn fram vinkelsliper med "flapdisc" (fås kjøpt på Biltema til kr 54,90). Dette er en slipeskive med pussepapir på, som er veldig grei for slipe ned til glassfiberen. Slipe rent for gelcoat 2-3 cm rundt sprekken, og pensle polyester eller epoxy på. Legg tynn glassfiberduk på det nedpussa området og pensle nytt lag med polyester/ epoxy. Ved større sprekker legg to -tre lag. Pusse ned området når det har herdet, og rulle på ny gelcoat / topcoat i samme farge.

Har vert med å bygge om en GH fra 78 til å bli selvlensende. Skar løs innerskroget rundt fenderlisten, og hevet innerskroget 10-15 cm. La slange fra innerskrog og ut bakspeilet for drenering. Funker veldig bra. Har også hevet speilet bak for å tåle mer hekksjø. Glassfiber og hardt skum-materiale er flott å bygge med!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...