sea Startet 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2008 (redigert) Skal montere hekksvinger på en Buster XXL men har ikke lyst til å ta hull i båten, er det noen som har tips om en lim som en kan bruke. Dersom noen har utført en slik montasje så tar eg mot alle råd med takk. Redigert 14.Mai.2008 av sea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Regner med at det er en plast fester på svingeren, det er mulig det blir problemer med og få lim til å sitte på plasten. lager du en brakett i feks. alu så finner du et lim som passer. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Buster leverer et ferdig system for montering av heksvinger med en skineløsning hvor du kan trekke opp svingeren når di tar båten på land. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hvis du kommer til innvendig i båten så kan det kanskej være et alternativ å montere svingeren innvendig...? Monterte mitt Eagle Cuda 168 m/ svingeren innvendig for 2 år siden på Yamarinen. La en stor klatt epoxy og dyttet svingeren nedi, ca 1 meter foran akterspeilet. Man mister jo litt signaler, hos meg mister loddet bunnkontakt et sted rundt 100 meter. Men til gjengjeld så funker det fint opptil ca 25 knop. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
sea Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Har sett på skinne systemet til Buster men har blitt frarådet dette pga at det kan lage forstyrrelser i vannet som slår ut på svingeren??? Har og fått opplyst at aliminium er eit vanskeligt matriale å lime ting på fordi det svetter. Innvendig så er det vanskelig å få til en god innstalasjon pga tilkomst. Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Har sett på skinne systemet til Buster men har blitt frarådet dette pga at det kan lage forstyrrelser i vannet som slår ut på svingeren??? Dette hørtes merkelig ut - systemet er vel gjennomprøvd da det er standard montasje for hekksvingeren... Jeg har ikke ikke lagt merke til noen forstyrrelser på min montasje ... mvh Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) slettet Redigert 15.Mai.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sea Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Takk for tipset, når du har gode erfaringer med dette systemet så satser eg på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.