Morty Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Fyllta på Nøkledypet ved Fredrikstad 11 Mai De tar for tiden 9,30 pr. liter Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
Framtia Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) I England innføres det til høsten økt drivstoffskatt på marinediesel (se f.eks her), at dette ikke skjer også i Norge om ikke så alt for lang tid vil forbause meg veldig. Solgte selv en båt med 2x260 HK bensin våren 2007 (fikk det samme for den som det jeg ga tre år tidligere), solgte seilbåt nå nettopp med et stort verditap i løpet av 12 måneder. Det er altså ikke bare drivstoffkostnadene som betyr noe i det store regnestykket, men på sikt tilsier vel dette en vridning mot en båtpark som bruker mindre drivstoff. Redigert 15.Mai.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Blanco Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Oljepris på 200 dollar vil innebære en grunnpris på diesel på ca 6 kroner mener jeg å ha lest. Pt utgjør grunnprisen mellom 4 og 5 kroner. Resten er avgifter og avanse. I vårt distrikt kan du nå om dagen kjøpe avgiftsbelagt diesel til bil for kr. 11,37. "Avgiftsfri"(altså uten veiavgift men inkl alle andre miljø og omsetningsavgifter) koster 8,47. Fylte begge deler i pinsen. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Ryktene sier at avgiftsfrie pumper skal vekk. Bøndene og deres likesinnede skal kompenseres via andre kanaler. Norge skal komme på linje med resten EØS område. Og da nytter det ikke med eget tankanlegg i marinaen bortsett fra at en kan få noen ører i avslag på volum. Og tilkjøring til slike anlegg skal betales direkte av kjøper. Interessante tider vi går i møte med. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
en fant Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hmmm... Det er ingen veiledende priser lenger, men heller vill-ledende, helt vilt! Mye er blitt dyrere takket være "Halvorsens Bakeri", det ble liksom litt andre boller... ...og for de som ville ha henne der, får vi ordtaket; Det er for sent å telle på knappene når glidelåsen er nede...! Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Men hvor mye av dieseprisen ved pumpa skyldes egenlig diesepris og hvor mye er avgifter? At oljeprisen stiger med 30 % er jo en ting - men det meste av prisen er vel ikke olje-pris men fastsatte avgifter per liter og ikke alle disse endrer seg like mye som oljeprisen? Forøvrig kostet vanlig diesel til bil 13.13 på den lokale Shell stasjonen for to dager siden, mens Esso på Tveita nøyde seg med kr 11.60. Det er vel kanskje en mil mellom dem. Jeg snakker nå kun om marinediesel. Okkesom avgifter eller prisstigning, det er realitetene vi har å forholde oss til. Poenget er at ingen bør være overrasket over prisutviklingen og at den ikke er forbigående, men heller vedvarende. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
nordan family 27 Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 I Arendal (ved stoa) har Satoil en egen tank med avgiftsfri diesel som står litt bortgjemt, men som landbruket (og hvem som helst annen) kan fylle på. Avgiftsfri diesel på denne tanken er vesentlig billigere enn avgiftsfri diesel på stasjonen (vet ikke hvorfor - men sånn er det bare). Er det noen som vet om det er slike "landsbruks" fylle-stasjoner noe sted i Akershus? Jeg er fort villig til å fylle på kanner når forskjellen er stor nok dersom en slik stasjon ligger rett i nærheten da mitt forbruk fort kan dekkes ved et par 20 liters kanne nå og da - unngår i tillegg marina-kaoset. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hvis Diselen har passert 11,00 kroner paa de dyreste plassene i Norge. Hva koster den naa da i Sverige/Danmark. Noen som har forsokt aa rigge seil paa en Scand Baltic???? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 På Valle er prisen kun 10.84 for dieselen nå om dagen, og på Stor i Langesund er den også rett over 10 kroner literen.... Med fortsatt god oljepris på verdensmarkedet så er det neppe særlig håp om stor nedgang vil jeg tro... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
The Gannet Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Havstensund i påsken: 17,- kr. literen. Dog i svenske kroner...... Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Statensavgift på Bensin = 4,32 på Diesel 3,30. Diesel øker med 10 øre og Bensin med 5 øre. Så kommer MVA på toppen etter at oljeselskapene har tatt sitt. Med Dagens priser deler staten og Oljeselskapene likt på Bensin, mens oljeselselskapene forsyner seg grovt fra Dieselbrukerne. Både avgiftspliktig og ikke. Kanskje en Dieselaksjon hadde vært på sin plass? Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Kanskje en Dieselaksjon hadde vært på sin plass? Siste avgifts aksjon ble etter sigende vunnet av diverse foreninger - trodde man. Prisen er likevel over dette nivået i dag. Skal en aksjon ha noen effekt må det baseres seg på en maksimum pris pr. liter og ikke navlebeskue avgiftene. Men er det aksjonsvilje blant nordmenn ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SandAnker Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Siste avgifts aksjon ble etter sigende vunnet av diverse foreninger - trodde man. Prisen er likevel over dette nivået i dag. Skal en aksjon ha noen effekt må det baseres seg på en maksimum pris pr. liter og ikke navlebeskue avgiftene. Men er det aksjonsvilje blant nordmenn ? nope, vi setter oss bare ned, rister på hodet, og fyller disel... :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Fyll fyringsolje nr 1 fra tankbil Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hvilke minstevolum snakker vi om da Kysta? Har du selv fylt nr. 2 fra tankbil i det siste, og til hvilken pris? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Statensavgift på Bensin = 4,32 på Diesel 3,30. Diesel øker med 10 øre og Bensin med 5 øre. Så kommer MVA på toppen etter at oljeselskapene har tatt sitt. Med Dagens priser deler staten og Oljeselskapene likt på Bensin, mens oljeselselskapene forsyner seg grovt fra Dieselbrukerne. Både avgiftspliktig og ikke. Hei, leste på Hegnar Online om bensinpriser i forskjellige land i verden. Norge ligger på en brukbar 5. plass over de dyreste ltr. prisene. Vi har et stykke igjen før vi tar igjen Sierra Leone som har kr. 24,85 pr. ltr. (Hvem vet med denne regjering) Annen og tredjeplassen burde være innen rekkevidde (Aruba og Bosnia Herzegovina) med 16,23 og 14,65 pr. ltr. Se link: http://www.hegnar.no/okonomi/innenriks/article269495.ece Legg merke til andre oljeproduserende land. p.S. Dieselprisen ligger vel i samme leie. Redigert 15.Mai.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Dagens VG (papir) har et leserinnlegg som tar for seg denne rangeringen. En burde klippe innlegget ut og ramme det inn. Henge det opp ved frokostbordet slik at en blir påminnet hver morgen hvilke land en bor i. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 En mager trøst er at de som irriterer seg over dagens dieselpriser og som forsåvidt har irritert seg over det samme de siste årene vil garantert få mye mere å irritere seg over i fremtiden... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
chagall Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 En mager trøst er at de som irriterer seg over dagens dieselpriser og som forsåvidt har irritert seg over det samme de siste årene vil garantert få mye mere å irritere seg over i fremtiden... Du bør ikke bekymre deg over bensinprisen til din eventuelle "bensinsluker" i Qatar. Ltr. prisen ligger på ca: 0,98. Som du sier , vil vi helt sikkert få mye å irritere oss over i årene fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Tror jeg må revidere dieselprisanslaget for i sommer. I kveld noteres oljen til over 133 USD fatet. Det er tendenser til oppstandelse blant franske fiskere. Saudi-Arabia vil øke oljeproduksjonen til 9,24 mill fat om dagen. Det helper dessverre ikke med det beste intensjoner når det ikke er kapasitet å hente hos drillerne. Amerikanerne vil i sin naivitet stevne OPEC for kartellvirksomhet. Verden ler av dem. Vi vil muligens se dieselpriser i de mest glupske sørlandske marinaer, nær 20 kr/liter sommer. Blir nok litt kortere turer i år ja. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Oteren Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Ikke så optimistisk Arnstein Søndag var prisen 9,20 pr liter her i Krsand... Renteøkningen tar mer av kaka enn økte dieselpriser.... Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Ærlig talt! Sammenlign drivstoffprisen og lønningene ca 1980 så ser en at det en betaler for drivstoffet i dag er ca halvparten av 1980 priser. Det eneste som har steget jevnt med levestandarden er klagingen. Hva er det vi klager mest over? Jo drivstoff mat og klær? Alt dette er uten unntak omtrent stått stille prismessig de siste 20 år? Våkn opp! Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Sjekka prisen på indre havn i Horten i dag - kr 10,15- Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Sjekka prisen på indre havn i Horten i dag - kr 10,15- Har med andre ord økt med 6,8% på 10 dager (9,50 kr den 14.05.08). Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
dante Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Jepp - tragisk! Var på en jobb i Skien på tordag, skulle fylle på bilen, der var avgiftsbelagt priset til kr 11,17- !! - Kom hjem og sjekket den lokale stasjonen.. kr 13,50- Det varierer mye på hva de forskjellige tar og alt er definitivt ikke avgifter! Når stasjonene tjener så grovt på pølser og kaffe skulle det vært et tak for hvor mye de skal tjene på drivstoff! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.