Maika Startet 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2008 Jeg fikk et tilbud på 25kvm dacron forseil fra en leverandør i september 2006 på 12000,- inkl moms. Jeg fikk nytt tilbud nå på over 18000,-. Det første tilbudet var med høst-/messerabatt, men skal det koste over 50% mer nå? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Syns ikke det er så rart. Tipper de står oppover ørene i arbeid på denne tiden. Prøv igjen til høsten. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Maika Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Ja, du har kanskje rett. Forseilet har revnet og skal ut endel med båten i år. Med en ett-åring ombord blir det nok allikeven ikke lange turene, så kan jeg kanskje satse på storseil og motor denne sesongen hvis det sparer meg for 6000,-. (Eller enda endel mer hvis jeg går for et bedre og/eller større.) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 ring rundt til seilmakerne. En eller annen har helt sikkert et brukt seil som kan brukes, evt. med litt småtilpassing. Det bør neppe koste mer enn 2-4000kr. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sonata 7 Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Det hørtes litt mye ut det ja. eneste jeg veit er at seildukprisene steg med ca 8% i år så der har du kanskje litt av skylda Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 ring rundt til seilmakerne. En eller annen har helt sikkert et brukt seil som kan brukes, evt. med litt småtilpassing. Det bør neppe koste mer enn 2-4000kr. Suzuki Jajamensann, på den måten får jeg ett brukt nå og ett nytt til høsten, til samme pris som ett nytt nå, ikke dumt nei:) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hei Maika. Har du tilgang til forstørrelse av bildene på www.katamaran.org Vises bare i mini utgaver. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Maika Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hei Maika.Har du tilgang til forstørrelse av bildene på www.katamaran.org Vises bare i mini utgaver. Fiksa:) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Nå ble jeg forveten. Hvilke type ? Selvbygd ? Masse spørsmål ??? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Maika Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Bygd av Vidar Granum på Hvaler i 1975, en unik dame (ikke Vidar altså:) med mye sjel og mye ting som burde fikses. Den har bl.a. hett Graciosa, Snigare Sling og Utopia, før jeg etter mye vingling vel har døpt den "Bob Sue". Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Og like velholden etter så mange år. Noe klinger her i bakhue fra flerskrogs klubben. Har du bilder innenfra som du kan legge ut. Hørte at Granum bygde, men var ikke klar over at han fullførte prosjektet. Har nok gått meg hus forbi i medlemsbladet dersom denne ble omtalt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Maika Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Ikke like velholden, men den ble tatt utvendig før jeg kjøpte den. Riktignok ikke godt nok, så jeg skal få fikset noe dårlig lakkjobb til sommeren, men den har holdt seg veldig bra ja. Jeg mener Vidar sa han gikk opp for penger underveis, så han endte opp med å gjøre den ferdig for en annen. Har mye bilder, men det meste er med kona på, og det ville ikke vært så populært å legge ut. Skal se hva jeg kan finne. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Har mye bilder, men det meste er med kona på, og det ville ikke vært så populært å legge ut. Hun kan vel få lov til å være med på BP . Har katten et tot. seilareal på 65-70 ? Og hvor ligger den i dag ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Maika Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Mener at den har 45kvm storseil, og at forseilet som revnet var på 25kvm, men det skal jeg bestille større. Den fikk ny rigg etter et mastebrekk før jeg kjøpte den, og den tåler mye. PS. Opprinnelig hadde den masten helt bak ved styreposisjonen, men det viste seg å ikke ha noen spesielt bra effekt, og "forseilet" var vistnok litt mye å håndtere. Fruen er i dag tilbake på Hvaler. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Opprinnelig hadde den masten helt bak ved styreposisjonen.... Ja det ble forsøkt med en del katter, og noen hadde vellykket effekt med denne plasseringen. En bør helst dele opp duken i to, helst tre, dersom en velger denne løsningen. Dagevis i pasaten er jo den plasseringen utmerket. Det er din som ligger ytterst i bildet ? Og der er jo en tri også. Dere har nok et bra miljø på dine kanter. Her oppe hos oss går de bare å drømmer om katter Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Maika Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Min nærmest kameraet ja, men med annen finnish enn i dag. Bildet er fra et flerskrogstreff på slutten av 70-tallet. Ikke så dårlig oppmøte på fjorårets IMM i Fredrikstad heller (67 båter) , selv om jeg desverre ikke fikk vært der: Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Eller du kan kjøpe i østen til en brøkdel av prisen... Jeg har nå fått min gennaker fra den fargebildet seilmakeren hos Fareastsails.com. Har pt ikke hatt den oppe så hva angår kvalitet vet jeg ikke, men som du skjønner, den ble ikke grønn som avtalt med blå. Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.