Siglaren Startet 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2008 Jeg holder på å montere doble manøverposisjoner med "fiskerigir" i min motorseiler. Kablene går fra motor/gear til kontrollboksen (kontroll 1) inne i styrhuset og videre bak til posisjonen i cockpit (kontroll 2) . Giring på kontroll 1 fungerer ok, men ikke så presist og kontant som jeg skulle ønske. Ved bruk av kontroll 2 slår ikke giret inn slik det skal, det virker som det bare slår halvveis inn og ligger og "hakker". Dette gjelder både forover og akterover. I tillegg er kontroll 2 vesentlig tregere enn kontroll 1. Gasskontrollen fungerer på begge kontroller, men er litt treg, ujevn og hakkete. Begge kontrollbokser er av denne typen: http://www.maritim.no/product.aspx?id=3459...upkey=006001040 Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan justere slik at kontrollene blir velfungerende, mindre trege og mer presise? Er det eventuelt andre ting enn selve justeringen jeg bør gjøre noe med? Alle tips mottas med stor glede og takknemlighet;) Siglaren Sitér dette innlegget Link to post
rah Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Når jeg satte opp 2 styrepossisjoner benuttet jeg følgende: ULTRAFLEX SYNKRONISATOR FOR 2 POSISJONER http://www.maritim.no/product.aspx?id=3272...upkey=006001044 Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 (redigert) Den vil vel ikke hjelpe i dette tilfellet da Siglaren har to-spaks kontrollbokser. Ultraflex synkronisator. Brukes når man har 2 styreposisjoner og benytter 1-spaks kontrollbokser. Man trenger 1 synkronisator til gir og 1 til gass. Har forøvrig samme problemet selv, kan bare gi gass inne ikke gire. Virker som wiren ikke strammes nok Redigert 14.Mai.2008 av Huglo27 (see edit history) Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Aquarus Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Har nettopp kjøpt make kontrollbokser med tanke på styreposisjon inne/ute. På toppen av kontrollboksen er det et deksel du kan skru av, og deretter justere på skruer for hhv gass og gear. Prøv om det hjelper. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.