Jump to content

LYStall reduksjon på Bavaria 38 i år...

Trond Aasvoll

Recommended Posts

Etter å ha studert seiling.org nå, ser jeg at 98-05 modellene på Bavaria 38 har fått LYS tall reduksjon så det monner i år.

Dette er er resultat av at modellen har vært aktiv nasjonalt som internasjonalt i lang tid. Og har bevist at dette er nå riktige tall som dem har fått tildelt. Jeg har blant annet seilt IRC for å sjekket opp om handycapet stemmer der også, som den gjorde på min i fjor.

Mener selv at tallet på min båt har vært riktig hele tiden, med dokumentasjon på dette (1.19) s.h.Lys(1.18), mens 00-05 har fått 1.20 i LYS nå.

Båtene har fått opptill 3-4 hundredeler ned. Så i år kommer mange til å utmerke seg på banen, mener jeg.

Litt artig dette her :lol::wink:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Stig, du får ta igjen det tapte på LYSklassen i Færderseilasen. Der kommer båtene til å utmerke seg nå..

Bavariaklassen blir jo helt feil nå, fordi dem har ikke gjort noen ting med det andre båtene (37,39 osv.) :sailing:

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Det er noe som heter å stille på likt... Og det er mange gode seilere som har denne type båt, men har ikke stilt på banen pga tidligere utdelt handycap på båten.

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...