biozide Startet 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2008 Var i mandal på lørdag og hentet båten...har forsatt ikke anelse om hvliken type båt dette er!!! Jeg starter med å ta ut gammel motor og alt av treverk! Blir nesten lei meg når jeg ser hvordan folk gir f....etter at båten tok inn vann. Her er noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Lykke til med prosjektet. Når regner du med å bli ferdig? Det er sikkert noen her inne som kan fortelle deg hva slags type båt dette er =) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Tusen takk!! Skal stå ferdig i mai 2009. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Her var det mye fint arbeid Skal du beholde orginalmotoren eller montere noe annet? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
biozide Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 (redigert) Har en fin b20 bil blokk som jeg har rensket: - sjekket lager ( alt er tight og fint ) - honet sylinder ( kjøpe nye stempelringer, det var ikke slitekanter i sylinder...hvis det nå har noe å si ) - sendt stromberg 175 gasserne til overhaling hos en mekaniker kompis. Er på jakt etter en ny topp! Redigert 14.Mai.2008 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Det blir nok veldig bra! Er det 280 drev på den? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
biozide Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Det er et 270 derv på hekken, selger sa at det var det eneste han kunne garantere for at var bra! Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Det var jo fint! du får tappe ned olja og ta av propellen, så ser du hvor bra det er Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
ivar Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Syns linjene i baugen minner om noe Alf Jensen kunne tegnet...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pantzatt Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Ser at det står et nummer preget i dashen; KAE 890, Dette er helt sikkert regnr. i småbåtregisteret... Ring dem, og spør hvilke opplysninger de har. Lykke til med prosjektet, kan bli en finfin båt det der Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Takk takk:) Sjekket i registeret , men der stod det ukjent sa dama i telefon. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 hvilken kam er dette? k-235 c Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 17.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 hei Nå har jeg malt blokka og i morgen skal jeg hone den ferdig! Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 Ser bra ut dette! Husk og måle ovalitet på før du monterer. Det lønner seg også og veie stempler og råder slik at de er så like som mulig Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ketil M Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 Har hatt både bil og båt med B-20 i, og har hatt mye glede med den motoren. Det eneste du mangler er topplokk, og toppene til B-20 må/bør modifiseres slik at sylinder Nr 4 får tilstrekkelig kjøling. En "ordentlig" marine topp har bla. større eksosventiler, ventilseter i rustfritt, etc, etc men det er ikke så viktig. Sett sammen "skjiten" å kjør på. Så lenge B-20 får smøring, kjøling og drivstoff er den godt fornøyd, og det å bruke tid/penger på større overhalinger er vel mere for spesiellt interesserte. Stromberg forgasserene var i sin tid legendarisk som årsak til at B-20 motorene bruker mye bensin, men du kjører i mange sesonger før innkjøpet av ny innsygningsmanifold og forgassere har betalt seg. Sett sammen "skjiten" å kjør på. Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Har hatt både bil og båt med B-20 i, og har hatt mye glede med den motoren. Det eneste du mangler er topplokk, og toppene til B-20 må/bør modifiseres slik at sylinder Nr 4 får tilstrekkelig kjøling. En "ordentlig" marine topp har bla. større eksosventiler, ventilseter i rustfritt, etc, etc men det er ikke så viktig. Sett sammen "skjiten" å kjør på. Så lenge B-20 får smøring, kjøling og drivstoff er den godt fornøyd, og det å bruke tid/penger på større overhalinger er vel mere for spesiellt interesserte. Stromberg forgasserene var i sin tid legendarisk som årsak til at B-20 motorene bruker mye bensin, men du kjører i mange sesonger før innkjøpet av ny innsygningsmanifold og forgassere har betalt seg. Sett sammen "skjiten" å kjør på. Ketil. Hei takk for tips! Kan få tak i en b20 E blokk med kam for 1200,- . Skal bestille nye frostringer fra KG-trim i Sverige 35,- pr.stk...men skulle gjerne hatt en beskrivelse om hvor og hvordan man modifiserer blokka bak frostringen for å få god kjøling:-) Jon Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 hei Er det dette hullet i sylinder 4 man skal borre opp for å få god kjøling? Det er dårlig markert! Sitér dette innlegget Link to post
sveiners Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 heisann og gratulerer med tøff båt.. kommer til og titte innom tråden for gode råd og tips ;-) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Hei Takk Sveiners, ser at du også har nok å ta deg til med ditt prosjekt;-) I går fikk jeg kjøpt: - topp.. meget bra , klar for båt...slipper da å konvertere den jeg har. ventilene var slipt i høst. - Generator/Dynamo - Starter - Fordeler til aq130 kr: 2000,- fra en kar på blocket.se. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) hei igjen!! Da har jeg tatt ut alt det gamle treverket!! Nå begynner morroa, ny dørk og inventar. Er litt klister igjen etter dekoren på båten. Etter mye puss med Autosol..bra det ,men tok laaang tid å få resultat så laget jeg en egen mix;-) Noen vil nok banne inni seg, det funket meget bra på mitt blasse skrog. 1 del autosol 1 del hugos rubbing 1 del Biltema lakkrens 1 del jotun polish gjorde blandingen fin å jobbe med. Til slutt gikk jeg over med Autoglyms gelcoatrens vil ikke gå god for dette hos andre , men for meg funket dette som en drøm Redigert 22.Mai.2008 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRhansen Svart 7.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Hvordan ligger det ann her da Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
biozide Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Nå har jeg begynt å sette sammen aq130(b20)motoren. Honing er utført, nye stempel-ringer, overhalt topp, nye pakninger er på plass. I dag skal jeg sette på toppen og justere ventilåpninger. Har aldri plukket fra hverandre en motor og satt den sammen igjen så dette går litt sakte...men men;-) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 (redigert) Da begynner monteringen å komme seg...Toppen skulle vært sølv , men sprayflaska eksploderte i det jeg skulle slå av lokket...var for lat til å gå 10 meter å hente en skrutrekker...Så ut som en tinnsoldat i ansiktet Båten bakfra: Redigert 19.Juni.2008 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
yzfr17 Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Ambisjøst prosjekt, lykke til videre Sitér dette innlegget Kim Link to post
Sleipner93 Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 men sprayflaska eksploderte i det jeg skulle slå av lokket...var for lat til å gå 10 meter å hente en skrutrekker...Så ut som en tinnsoldat i ansiktet Det skulle du virkelig tatt bilde av.. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.