Jump to content

Prosjekt: daycruiser 18 (ukjent type)

biozide

Recommended Posts

Har hatt både bil og båt med B-20 i, og har hatt mye glede med den motoren.

Det eneste du mangler er topplokk, og toppene til B-20 må/bør modifiseres slik at sylinder Nr 4 får tilstrekkelig kjøling.

En "ordentlig" marine topp har bla. større eksosventiler, ventilseter i rustfritt, etc, etc men det er ikke så viktig.

Sett sammen "skjiten" å kjør på.

Så lenge B-20 får smøring, kjøling og drivstoff er den godt fornøyd, og det å bruke tid/penger på større overhalinger er vel mere for spesiellt interesserte.

Stromberg forgasserene var i sin tid legendarisk som årsak til at B-20 motorene bruker mye bensin, men du kjører i mange sesonger før innkjøpet av ny innsygningsmanifold og forgassere har betalt seg.

Ketil.

Har hatt både bil og båt med B-20 i, og har hatt mye glede med den motoren.

Det eneste du mangler er topplokk, og toppene til B-20 må/bør modifiseres slik at sylinder Nr 4 får tilstrekkelig kjøling.

En "ordentlig" marine topp har bla. større eksosventiler, ventilseter i rustfritt, etc, etc men det er ikke så viktig.

Så lenge B-20 får smøring, kjøling og drivstoff er den godt fornøyd, og det å bruke tid/penger på større overhalinger er vel mere for spesiellt interesserte.

Stromberg forgasserene var i sin tid legendarisk som årsak til at B-20 motorene bruker mye bensin, men du kjører i mange sesonger før innkjøpet av ny innsygningsmanifold og forgassere har betalt seg.

Ketil.

Hei

takk for tips!

Kan få tak i en b20 E blokk med kam for 1200,- . Skal bestille nye frostringer fra KG-trim i Sverige 35,- pr.stk...men skulle gjerne hatt en beskrivelse om hvor og hvordan man

modifiserer blokka bak frostringen for å få god kjøling:-)

Jon

hei igjen!!

Da har jeg tatt ut alt det gamle treverket!! Nå begynner morroa, ny dørk og inventar.

ssa50165.jpg

ssa50166.jpg

Er litt klister igjen etter dekoren på båten.

Etter mye puss med Autosol..bra det ,men tok laaang tid å få resultat så laget jeg en egen mix;-)

Noen vil nok banne inni seg, det funket meget bra på mitt blasse skrog.

1 del autosol

1 del hugos rubbing

1 del Biltema lakkrens

1 del jotun polish gjorde blandingen fin å jobbe med.

Til slutt gikk jeg over med Autoglyms gelcoatrens

vil ikke gå god for dette hos andre , men for meg funket dette som en drøm :smiley:

Redigert av biozide (see edit history)
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...