Jump to content

87 OMC 5.7l Dårlig kjøling, vann i sylinder

skansenmarina

Recommended Posts

Har en 87 OMC 5.7l som jeg nettopp har byttet toppakning på pga. vann i olje. Da jeg etterpå testkjørte med spylemuffe hadde jeg problemer med å få god nok kjøling, jeg tenkte at hageslangen min ga for lite vann og sjøsatte derfor båten. etter å ha kjørt rolig i 5 min. stiger temperaturen over normalt, motoren stoppes og kjøles. Da jeg skal starte igjen klarer ikke starteren og drive rundt motoren, sylinderene er full av vann. Jeg sjekker peilepinnen og det ser ikke ut som at det er kommet vann i oljen. Kan det være raiser eller manifold? Hvor og hvordan kan vannet komme inn i sylinderene?

Sliter fortsatt litt. Byttet pakning og problemet så i første omgang ut som løst, men ett av problemene har i perioder vert manglende kjølevann fra aggregatet. Når jeg først får kjølevann så fusker/stopper motoren pga. vann i sylinder. Kan det være at lekkasje i manifolden fører til så høyt eksostrykk inn på kjølevannet at dette stoppes? Uansett så har jeg nå bestillt meg nye manifolder og risere. Fikk komplett sett med manifold, riser og pakninger til begge sider til under kr 7000.- hos RT-Fritid :smiley: . Håper dette løser problemene.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...