jo_no Startet 15.Mai.2008 Del på Facebook Startet 15.Mai.2008 Har skrapet bort alt løst bunnstoff, resultatet er som bildet nedenfor viser. Masse sår inn på selve gelcoaten. Så lurer jeg: Skal jeg gå over med primer på hele greia eller kun flekke? Hvis primer over det hele: Bør jeg i så fall benytte tokomp. eller enkomponent. Forsøkte litt tokomp. for å teste: Denne binder seg veldig til eksisterende bunnstoff. Kan jeg "forsegle" hele båten på denne måten ved å legge tokomponent primer på det som bildet viser? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Liker ikke å si det, men jeg ville slipt vekk alt bunnstoff og så primet. Ikke tatt noen sjanser på at primeren slipper. Selv om det tilsynelatende sitter godt fast er det ikke sikkert at det vil gjøre det over tid. Du MÅ bruke 2-komp. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Kjøper forsåvidt den.. men: En liten hake, bare: Da blir ikke båten sjøsatt før langt ute i sesongen. For å sette et punktum må jeg behandle skroget ut fra den jobben som nå er gjordt mht skraping/pussing så får jeg heller gjøre den STORE jobben neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Heisann, Jeg tror nok båten overlever en sesong på sjøen med noen sår i gelcoaten. Mange båter har hatt tildels store sår (inkludert noen av våre) inn på glassfiber, uten at det har tatt skade som jeg kunne se. Viktigste da er vel å ta båten opp i god tid før frost, slik at båten får tørket opp skikkelig før det fryser (og følgelig muligens sprekker). Kos deg på fjorden, og forsøk å ikke tenke på slipe jobben til høsten/vinteren ;-) Jeg har forøvrig planer om det samme, dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.