Jump to content

Ny Mercruiser 4.2l 250hk diesel, alarm på Olje nivå/ oljetrykk

Kenni

Recommended Posts

Jeg har en helt ny Crownline 250 CR med en 4.2 liter Mercruiser 250 hk diesel.

Motoren var gått 10 timer da jeg hentet den, har kjørt ca 30 timer med den nå.

Da jeg skulle starte den her en dag, hylter en alarm for olje nivå/ trykk hele tiden, har sjekket olje nivå på drev tank og motor og alt er som det skal. olje trykk er også ok. I starten forsvant lyden bare man vugget båten litt fra side til side og kom igjen da vi lå i ro. Dette kan vell kansje tyde på at det er en flotør eller sensor som henger seg opp....??

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Alarm på Olje nivå/ oljetrykk .

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Med plastdekslet på plass over motoren kan det være vanskelig å se tanken, som Arve beskriver. Trekk ut peilepinnen litt og løsne på plastdekslet i bakkant av motoren, så kommer du lettere til.

Det høres ssynlig ut at det er lite olje på drevet. En svakhet spør du meg. Jeg opplevde det samme som deg i fjor sommer. Og i år. Det virker som om, selv om en fyller opp tanken, så siger etter hver så mye olje ned i drevet at alarmen går og det må etterfylles.

Jeg er kommet til at jeg alltid må ha drevolje ombord. Ikke alltid like lett å få tak i den, men du kan bruke olje får automatgirkasse i stedet i nødsfall (men ikke si det til Mercruiser).

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

ok, da skal jeg se på dette... men hva tror du om at jeg har fylt 2-3 dl med drev olje i power trim tanken..... og deretter kjørt med den ca 1 time... Er dette veldig skadelig...

Hei.

Om du har fyllt litt drevolje i trim oljen, så har det antagelig ikke gjort noe værre. Drev olje er vel samme type som brukes i automat gir kasser, og noe tynnere enn trim oljen. Så det har bare blandet seg med "trim" oljen og gjort den tynnere.

Det anbefales å bruke SAE30 (eller 10-40) olje der.

Vil vel anbefale deg å bytte ut trim oljen til SAE30 om du finner at det blir problem senere.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...