SkipsrederGranli Startet 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2008 Er det noen som kan gi meg noen gode tips på hvordan jeg kan lage en enkel, billig gangbar utligger til en brygge? Vi ligger to båter ved brygga og må pr i dag gå ombord i baugen.... dette er noe tungvint og vi tenkte å lage en utligger mellom båtene.... Hva er feks greit å bruke til pongtong som er billig? Alle tips og erfaringer mottas med takk :) Gjerne med bilde hvis dere vet om noen hjemmelagde slike :) Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 papp? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
880 Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Hva med å bakke inn.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
M/S Bastard Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Kanskje billigere og kjøpe den ferdig Hvis denne prisen stemmer Det averteres jo også stadig brukte utriggere Sitér dette innlegget Link to post
SkipsrederGranli Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) joda...er ett alternativ det...men ville helst hatt en enkel gangbar utligger uansett:) har sett at det blir avertert noen innimellom...har ringt på de jeg har sett...men skulle helst hatt en litt kjapt hehe Redigert 15.Mai.2008 av SkipsrederGranli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 En gammal aluminiumsstige med noen plankebord. Hvis den skal flyte i den ene enden så prøv å surre ei plasttønne eller noe annet med brukbar oppdrift. Hangsle godt i land-enden. Raskt å skaffe til veie, Billigt og kanskje brukbart. Mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
seilærn Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Vi driver og snekrer en flåte til bruk ved renovering av brygga og utsetting av nye bryggestolper ved surre kjetting og en planke- og hoppe på den i 3 timers-metoden. En liten bunke impregnert treverk av solid dimensjon og isoporplater liggende inni en kasse av treverk gjør vel jobben? Festesystemer for brygga har jeg ikke peiling på men det går vel an å få tak i noe så man kan heise opp utliggeren om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
SkipsrederGranli Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 hmmm...likte den alu-stige ideen....det må vel fungere vel...? :) den ideen skal jeg vertfall tenke litt mer på Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Kanskje billigere og kjøpe den ferdig Hvis denne prisen stemmer Det averteres jo også stadig brukte utriggere Den prisen var grei nok den men ved henvendelse til selger så ble det som vanlig ++ Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 (redigert) En plasttønne, noen kraftige hengsler, noen 2-4, og noen terassebord blir sikkert fint og billig det og. Redigert 16.Mai.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.