Bonus Startet 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2008 Vedrørende lokale hastighetsbegrensninger. Sjekket opp forskriftsteksten for hastighetsbegrensningene i Mossesundet, som de er oppført på Lovdata. Men, når jeg kikker på linken fra Kystverket, og leser for Østfold, finner jeg ikke forskriften for Mossesundet ??? Er det jeg som gjør noe galt? Eller må jeg sjekke begge stedene? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Ser heller ikke at de nye 5 knop sonene på Hvaler er lagt inn(Kystverket). Og korrekt Svenning, jeg fant heller ikke begrensningene som er rundt Moss. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 ... og da blir det jo ekstra vanskelig om du ikke engang kan vite at dette finnes på et fast sted ...; og finnes det ikke der, da eksisterer det ikke ... Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Samme her i Arendal. Søkte etter Tromøysund da der er nye fartsbegrensninger i nesten hele Aust Agder fra i år. Etter å ha lett på Kystverket og havnevesenet søkte jeg i Politiske Dokumenter i Arendal Kommune og under ett vedlegg fant jeg reglene. Enkelt ikke sant.? Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
kes Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 (redigert) Her er oversikten over områder med fartsbegrensning eller hvor det er gjort endringer som vedrører fartsgrensning som f.eks opphør. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftloksok?...F8k&PROS=01 Redigert 16.Mai.2008 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Det er nok ingen tvil om at den informasjonen som finnes på www.lovdata.no har forrang fremfor all annen offentlig informasjon i Norge. Jeg har forstått det slik at det brukes til dels enorme ressurser på å holde www.lovdata.no oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Her er oversikten over områder med fartsbegrensning eller hvor det er gjort endringer som vedrører fartsgrensning som f.eks opphør. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftloksok?...F8k&PROS=01 Da blir vel konklusjonen at man søker på Lovdata for å være sikker på å få riktig informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Fartsgrenser skal angis i de lokale Politivedtektene - hvornå enn de befinner seg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Et søk på politivedtekt+kommunens navn vil nok være en grei start? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skipper Worse Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Lovdata er det eneste autoritative. Finner du ingen forskrift der, kan du faktisk være i aktsom rettsvillfarelse dersom de finnes en eller annen obskur bestemmelse bortgjemt en eller annen plass. At dette skal være så vanskelig er egentlig ganske utrolig... Det er kort og godt overbyråkratisert og vanskeliggjort. Det hadde vært mye enklere med krav om synlig og klar skilting. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Skulle nesten tro at båtgreier ligger under Landbruksdepartementet. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Fartsgrenser skal angis i de lokale Politivedtektene - hvornå enn de befinner seg. Mulig det. De må være gjemt godt. Jeg finner ingenting hverken på Moss kommune sine sider, eller hos politiet. Det ser ut til at de henviser til Lovdata der i gården også. Synes dette er helt håpløst tragisk. Dette bør det ryddes opp i. Er jo helt umulig for en vanlig borger å kunne sette seg inn i hva som gjelder og går av fartsgrenser rundt omkring. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 (redigert) De aller aller fleste lokale vedtekter vedtas av det lokal kommunestyret. Som f.eks. politivedtektene. Det finnes egne saksbehandlingsregler for slike vedtekter. Det kan være litt hardt å si at de "skal" finnes på Lovdata, men som andre har skrevet det er stedet å lete. Verken politi eller Kystverket sitter på noen oppdatert oversikt. Redigert 16.Mai.2008 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Bonus Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Her er klipp fra de sentrale Forskriftene vedr. informasjon og merking: § 4. (kunngjøring og skilting) Forskrifter om lokale fartsbegrensninger skal kunngjøres i « Norsk Lovtidend » og « Etterretninger for Sjøfarende ». Kommunen bør sørge for at lokale forskrifter om fartsbegrensninger fastsatt for farvann innenfor et havnedistrikt også blir kunngjort i lokalavisene eller på annen hensiktsmessig måte. Forskrifter om lokale fartsbegrensninger skal merkes med skilt i de aktuelle farvann. Kystdirektoratet fastsetter skiltenes utforming og utførelse og godkjenner plasseringen i samsvar med havne- og farvannsloven § 7 annet, tredje og fjerde ledd. Innenfor eget havnedistrikt har kommunen ansvaret for oppsetting og vedlikehold av skilt. Utenfor havnedistrikt har Kystverket ansvaret. Det kan settes vilkår for enkeltvedtak eller lokale forskrifter om fartsbegrensninger. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Tillater meg å referere til et tidligere inlegg om denne saken Fartsgrenser på sjøen sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.