UnnaMed Startet 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2008 Jeg snakket nettopp med en i firmaet som lager båtsportkart og fortalte at jeg gjerne vil ha reklame på sjøkartene/båtsportkartene: Reklame for matbutikker, motorverksted, spisesteder, båtutstyrsbutikker, elektroverksteder, kino, etc. Jeg sier nei takk til reklame hvor det ellers er mulig, men i forbindelse med planlegging av strekkene i ferien ønsker jeg nettopp slik informasjon. Jeg sa jeg skulle ta det opp på Båtplassen for å høre hva andre brukere av sjøkartene mener. Hvis det er betydelig interesse for reklame har på Båtplassen er det sannsynlig at vi får reklame i fremtiden. Derfor - kom med meninger. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 (redigert) Reklame på sjøkartene? Da blir det enda en grunn til å holde seg med kartplotter Det er mange andre medier hvor slik lokal informasjon er tilgjengelig. Havneboka til NSSR og havneoversikten til Båtmagasinet er to eksempler. Eller det beste, planlegg litt for du reiser hjemmefra.' Jeg starter herved aksjonen: HOLD SJØKARTET RENT! Redigert 18.Mai.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 båtsportkart og sjøkart er ikke det samme. Sitér dette innlegget Link to post
UnnaMed Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Sjøkartene har stort sett mye mer plass til reklame enn båtsportkartene, men antar at de fleste av oss bare bruker sjøkartene som back-up for plotter. Båtsportkartene er derfor mest interessant for de fleste av oss. Jeg ser for meg avsatt punkter for POI i kartet med en form for indeksering til liste av annonsører. Men jeg hører gjerne på argumenter med bedre innhold enn "hold sjøkartet rent" Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 .... at jeg gjerne vil ha reklame på sjøkartene/båtsportkartene: Reklame for matbutikker, motorverksted, spisesteder, båtutstyrsbutikker, elektroverksteder, kino, etc. båtsportkart og sjøkart er ikke det samme. Nei, det er er jeg klar over, men UnnaMed bruker betegnelsen "sjøkartene/ båtsportkartene" over. Min holdning til dette er at kartverket er et viktig og nødvendig verktøy i båten og ingen reklameplass. HOLD SJØKARTET RENT! Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Jeg har ett 'reklame kart' i båten, som viser oversikt over alle jokerbutikker i ryfylket med mer. Jeg bruker vanlige kart for å navigere, men må innrømme at jeg ofte bruker 'reklamekartet' for å planlegge neste strekk, slik at jeg ser hvor vi kan stikke innom for å handle på veien o.l. Usikker på om jeg vil ha det på vanlige kart, men det det skal reklameres for, er jo ofte på land, og der er det jo plass i kartet til den slags info, så jeg bikker mot JA . Dersom de som har reklame der bidrar til å redusere kostnaddene på kartene i tillegg, er jeg definitift for !! Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
bliss X Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Nei. Jeg vil ikke ha reklame på sjøkartene. Hverken på sjøkart, båtsportkart eller andre kart. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Ingen reklame på noen av kartene. Skal en ha reklame så kan dette legges ved i et eget bilag. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
UnnaMed Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Hvorfor kommer det ingen argumenter mot reklame? Argumentene for er pris og infomasjon, argumenter mot er .....? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Derfor - kom med meninger. Du ba om dette Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
avsluttet Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Reklame (wikipedia; Ordet kommer av det latinske reclamare som betyr "å rope igjen og igjen") er ikke annet enn støy og urelevant informasjon når man skal navigere. Ekte sjøulker har heller ikke behov for reklame. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Ikke kødd med kartene. Betrakt kartene som ferskvare og hold de rettede. Men det er lurt å ha med et godt landkart i tillegg og gjerne en mini-gule sider. Reklamen kan gjerne være på dassrullene. Men hva var det igjen; klorfri, bleket eller ubleket? Mister Malfix (båttingogtang-sjappe) hadde et kallenavn som jeg ikke husker. Noe med "kose......" et eller annet? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bützfleth Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 (redigert) Det er mange andre medier hvor slik lokal informasjon er tilgjengelig.Havneboka til NSSR og havneoversikten til Båtmagasinet er to eksempler. Eller det beste, planlegg litt for du reiser hjemmefra.' Å reise mer på "må få" er mye kjekkere enn å planlegge alt til punkt og prikke. Synes nå jeg i hvertfall. En annen ting. Jeg har ingen av de bøkene eller bladene du nevner i båten min. Men når det er sagt så synes jeg ikke at en "nøytral" logo på land i nærheten av en brygge gjør store skaden. Forutsatt at det hjelper på prisen av kart. Mulig det blir mindre ulykker også da... Jeg har ett 'reklame kart' i båten, som viser oversikt over alle jokerbutikker i ryfylket med mer. Jeg bruker vanlige kart for å navigere, men må innrømme at jeg ofte bruker 'reklamekartet' for å planlegge neste strekk, slik at jeg ser hvor vi kan stikke innom for å handle på veien o.l. Det vil jeg også ha! Hvor får jeg tak i et slikt? Redigert 18.Mai.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Hvorfor kommer det ingen argumenter mot reklame? Argumenter mot? Tja. Reklame forsøpler det meste. La oss slippe forsøpling av kart også. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Helt enig, reklame forsøppler derfor et mer "maritimt" symbol kunne gjøre susen. En liten REMA1000 logo på kartet gjør ikke stort. Om du får kartet for halve prisen! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Mister Malfix (båttingogtang-sjappe) hadde et kallenavn som jeg ikke husker. Noe med "kose......" et eller annet? typisk utsagn fra en som ikke lenger er i "målgruppen" pga alderdom. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Opplysninger om mat,-diesel,- pol,-kino?,- og diverse finner du i Havneguiden og som nevnt tidligere Havneboka til NSSR. Disse bøker innholder også telefonnr. til et lokalt turistkontor som kan gi deg nesten altid et nogelunde korekt svar på om butikken enda finnes. Da slike ting som serviceplasser nesten er å regne som ferskvare tror jeg at det er bedre og ha dette i nevnte bøker uten noen spesiell reklame for en matvarekjede som pryder kartene. Karter vil jeg ha rene som i dag. Tenk deg notater om kurs og spesielle ting blandet med reklame fra Meny ytre havn . Karta ble kastet i papiravfall for Kona trodde det var reklame... Prisen på en kartserie er vel fortsatt overkomlig, så den investeringen vert 3.-4.-5.- år skal jeg klare Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Hebbe Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Jeg ønsker ikke reklame i noe kart da det dreier fokus fra den informasjon kartet egentlig er anskaffet for. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Vi navigerer ofte i høy fart - og da vil jeg ikke ha forstyrrende info i kartene. Jeg betaler gjerne ekstra for "reklamefrie kart" I havneguider etc kan det derimot gjerne være reklame Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 På plotterkartene er reklamen kommet. Jeg så "Sjøloftet Pizza gjestebrygge" på plottern her om dagen. Når en zoomer seg inn og trykkerenter så hopper div info, tlf nummer opp på skjermen. Dette var på et garmin kart. Navionics har vel også dette hvis jeg ikke tar feil. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Det vil jeg også ha! Hvor får jeg tak i et slikt? Hadde flere i løpet av fjor sesongen. Ett fikk jeg på Siddisplast hvis jeg husker rett, og ett tror jeg jeg plukket med meg fra en Jokerbutikk, husker ikke helt hvilken. Kartene var gratis, og er oversiktskart over ryfylket, men har ingen navigasjons nytte, finnes ikke dybder, staker/skjær o.l. i dem. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sydvesten Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 (redigert) Det er en del av tilbudet som Garmin har på sin vision serie i allefall.. der kan man velge spisesteder, dieselfyllinger, gjestehavner og annen reklame om man ønsker å se det.. eller man kan slå det av... Fikk opp reklame for både Langesund og Jomfruland gjestehvan på plotteren når vi passerte Redigert 18.Mai.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Seilaren Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Det vil jeg også ha! Hvor får jeg tak i et slikt? Før fikk alle medlemmer av båtforeninger i Rogaland et blad som het Båtforeningen, som senere byttet navn til Havnelosen. Dette klartet fylgte med en gang i året. Når posten fikk høyere porto hadde ikke bladet råd til å være gratis, og nå koster det 100 i året for portoen. MEN, du kan laste ned kartet gratis på hjemmesidene deres her!; http://www.havnelosen.no/images/stories/ha...itetskart07.pdf Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 En sak er informasjon - en annen sak er reklame. Det er en fin balanse her - som etter min mening går på hvordan informasjonen gjøres tilgjengelig i kartet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 ikke reklame på karten....... men dom får gärne trykke ett ekstra blad med en oppstillning o putte ner det i plastlommen.... om dette kunde hålla ner priset på hele pakken........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.