Jump to content

Hjelp, det lekker (et eller annet sted)

phrode

Recommended Posts

Handlet meg en billig liten 13 fot's jolle med en 25hk på, men alt er ikke som det skal. Det kommer en del vann i dobbelbunnen etter noen timer kjøring (har den kun på henger når den ikke er i bruk). Fant 2 små hull i baugen som jeg har tettet, men fremdeles kommer det noe vann inn. Har fyllt vann i hele dobbelbunnen for å se om det kommer ut noen vei, men etter tettingen forran ser det ok ut. Men fyller jeg vann i båten så kommer det fort inn noen liter hvis jeg lar det stå over 24t. Har ikke synlige hull eller lign, men det er jo noen sprekker her å der i coaten...

Noen tips til hva jeg kan gjøre :confused:

Takker for alle svar :smiley:

du kan prøve å blåse inn trykkluft, da vil du høre hvor lufte pyser ut. Men det forutsetter at du borrer et lite hull i gulvet, ev under et sete, og får en til å holde tett med en finger. du trenger bare et lite lite hull på noen mm, 2-3mm.

Fyller du vann oppi båten også vil det være lettere å lokalisere hull (bobler).

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...