Bearded Beast Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) heisann. eg etterlyste eigere an sådan båt i en annen tråd her men fikk bare ett svar. va no merkelig det ikkje skulle være fleire med slik ein båt. det eg lurte på va ka motor og hvilken fart andre får. har fått til gards en slik båt sjøl men har ikkje fått prøvd svineriet og må ha propell og da er det greit å ha et utgangspunkt mht fart man kan forvente.. Redigert 16.Mars.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Det ble jo bare dritlekkert, hva brukte du til å behandle platene og pentryen din med? har du brukt pensel/fordriver eller sprøyta det på? Sitér dette innlegget Link to post
Minien Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) heisann. eg etterlyste eigere an sådan båt i en annen tråd her men fikk bare ett svar. va no merkelig det ikkje skulle være fleire med slik ein båt. det eg lurte på va ka motor og hvilken fart andre får. har fått til gards en slik båt sjøl men har ikkje fått prøvd svineriet og må ha propell og da er det greit å ha et utgangspunkt mht fart man kan forvente.. I vår båt så sitter det en Volvo Penta AQ225 bensinmotor (V8'er). Den har en toppfart på ca. 28 knop og marsjer fint på 23-24 med den propellen vi har nå. Gubben har planer om å sette på en propell til til sommeren, men jeg har ikke så mye peiling på sånt, så han får styre som han vil. Det ble jo bare dritlekkert, hva brukte du til å behandle platene og pentryen din med? har du brukt pensel/fordriver eller sprøyta det på? Takk for det. Platene og skapene ble behandlet med Ovatrol edelolje. Husker ikke eksakt hvor mange strøk, men jeg mener det minst var sju strøk (mener jeg var oppe i 11 på det "verste" - teaken var veldig "tørst"). De første strøkene var tynnet ut endel. Pusset mellom hvert strøk for å få vekk nupper (støv og lignende). For å legge det på, så brukte jeg skumgummimadrass, faktisk! Med pensel så hadde det en tendens til å boble seg litt for mye. På de siste strøkene så brukte vi fordriver etter å ha lagt på med skumgummien, og toppstrøket ble sprøytet på. Redigert 17.Mars.2009 av Minien (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.