wilma Startet 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2008 (redigert) Det har begynt å knake når jeg kjører vinsjen, i begge retninger. Har demontert kabelar og alt, slik at akslingen er tom. Fortsatt så knaker det. Er det noen som vet om det er noen form for kulelager eller lignende på denne vinsjen. Noen tips? Vinsjen fungerer ellers helt fint, men lyden er ikke god. Redigert 19.Mai.2008 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ville vel ha ringt ILas og spurt en der.... Knaker den når den ikke er belastet også? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Har vært på tråden til Ilas i morges damen som tok telefonen der oppnådde ikke kontakt hos noen jeg kunne snakke med, men ble lovt at de skulle ringe meg opp igjen. Ja, det knaker uten belastning. Demonterte alt slik at akselen sto helt strippet. Det knaker da også, det er noe nedi aksel/motor. Skal gi tilbakemelding når jeg får snakket med Ilas. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Er mulig det kan være lageret som sitter i motoren som har tatt kvelden, men nå får du sikkert hjelp pr. tlf. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 SandAnker: Jeg spør i tilfellet jeg ikke får kontakt med Ilas på en stund (sendte forespørsel via skjema på hjemmesiden for to uker siden uten å få svar foreløpig). Vet du om dette lageret er noe som kan byttes ut. For ut ifra lyden å dømme kan det godt være defekt lager jeg hører. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 SandAnker: Jeg spør i tilfellet jeg ikke får kontakt med Ilas på en stund (sendte forespørsel via skjema på hjemmesiden for to uker siden uten å få svar foreløpig). Vet du om dette lageret er noe som kan byttes ut. For ut ifra lyden å dømme kan det godt være defekt lager jeg hører. Har ikke skrudd opp /på ilas sine motorer, men vanligvis er det et kulelager i bakk kant og et i forkant på slike motorer. Du må få dratt av lagrene osv, er en grei jobb hvis du har litt verktøy og er nevenyttig. Lager får du kjøpt på f. eks tool butikker. det står et nr på lager banen som refererer til type og størelse på lager. Kjenner du en elektrikker/evnt mekaniker som holder på i industrien kan han helt sikkert hjelpe deg. hvis du kjenner noen som driver med vikling er du sikret en som kan disdet Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 jobber ifbm bilverksted, så verktøy og nevenyttig folk har jeg tilgang på. Da spørs det ikke om det blir demontering i helgen. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Da skal du se at det går seg til :flag: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.