btor Startet 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2008 Hei, Jeg har en Bukh DV36 som begynner å ruste litt under malingskanter og på skruehoder. Lurer på å ta den ut til høsten, tette alle åpninger og sandblåse forsiktig de utsatte områdene og sprøyte på skikkelig grunning og lakk. Hva gjør jeg i påvente av dette? Skrubber med stålkost / skraper bort det som er løst og dusjer over med seig olje så det ikke sprer seg mer i sommer? ... Eller BØR jeg ta dette umiddelbart? Hva gjør dere med stasjonærmotorer som begynner å få brune områder...? Takk for kommentarer og tips Tor Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Hei, Du tener mykje på å ta det med det samme. Fjern gammald maling, og grunn med antirust maling, Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
btor Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 ... og gammel maling og rust fjernes best på hvilken måte på utilgjelgelige steder...? Tor Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Tror neppe jeg hadde vurdert å ta motoren ut av båten for sandblåsing pga rust på noen skuehoder. Gå over motoren jevnligt med wd40/verktøykasse på boks så slipper du rustproblemer. Flikk litt med spraybokslakk her og der hvor det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.