Enzo Startet 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2008 (redigert) Rent hypotetisk selvsagt , om man skulle velge mellom disse 2 motorene og yanmaren koster 10000.- mer enn Volvoen , hva ville du valgt og hvorfor ? Volvo har større dynamo , veier mindre kjøres på lavere turtall (mindre støy) Redigert 19.Mai.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hauk Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ville valgt Yanmar. Har bare gode erfaringer med Yanmar, Volvo har jeg aldri hatt. Tror nok de fleste velger motor utfra egen oppfattelse og følelser. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Har hatt 3 volvoer og 1 Yanmar (og 1 Mercruiser og 1 Perkins). Ville valgt Yanmar..... Laaaang tenkepause..... vet egentlig ikke hvorfor. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Enzo Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ja det er det jeg er redd for , følelser kommer inn i bildet og det reelle bildet blir ikke tatt hensyn til. Jeg har hatt begge deler og volvoen er den jeg har vært mest fornøyd med men andre igjen virker å hate volvo. Men er D1-30 en motor det faktisk har vært problemer med og om det har vært det er det da muligheter for at dette ikke er noe problem lenger ? Er det verdt å få mindre dynamo og mer støy og betale mer penger for å få en yanmar som har dårligere srvicetilbud enn Volvo har (slik jeg har forstått det) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Jeg tror også at valg av motor har med følelser å gjøre. Jeg er for tiden tilhenger av Yanmar. Men du kan kanskje se litt på denne tråden som omtaler kjøleproblemer på Yanmaren du viser til: http://www.cruisersforum.com/forums/f54/ya...3ym30-4576.html Sitér dette innlegget Link to post
VHF Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Yanmar har kommet med motor til seilbåter med integrert generator meget smart spør du meg. CR ikke CR. Det går vel mer på smak,Bavaria seilbåter bruker VP. Andre seilbåter bruker Yanmar. Har selv Yanmar og er fornøyd. Økonomi er også viktig. Det er det berømte best buy som gjelder. Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
knutza Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 (redigert) Jeg valgte VP D1-20 når jeg skulla ha meg ny motor. Har få betenkeligheter med dette, problemene med vp motorene dreier seg om common rail motorene. D1-30 og D1-20 har hatt problemer med en elektronisk boks, men dette er rettet opp i. Ellers har jeg ikke hørt om noen svakheter med disse motorene. se her Redigert 19.Mai.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Har kun gode erfaring med mindre yanmar motorer. Liker spesielt at dei er så tette, og har god kvalitet på lakk. Min 25 år gamle 2GM ser omtrent ny ut. Null oljelekkasjer, ingen rust eller løs lakk, lettstartet og null røyk. Vet ikke hvordan nye yanmarmotorer er, men hadde nok valgt yanmar som småmotor... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 ..............Det er det berømte best buy som gjelder................ Dette tror jeg nok er riktig. Men for hvem. For meg virker det som om de forskjellige motorprodusenter kappes om å gjøre seg interessante hos båtprodusentene. Jeg ble selv tilbudt et "fantastisk" Volvotilbud på store D-motorer via Beneteau mens jeg i forkant hadde underskrevet kontrakt på Yanmar-motorer. Måten dette ble fremført på innga ikke særlig tillit, og jeg stod ved min opprinnelige kontrakt trass lokkemidler. Sitér dette innlegget Link to post
VHF Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Dette tror jeg nok er riktig. Men for hvem. For meg virker det som om de forskjellige motorprodusenter kappes om å gjøre seg interessante hos båtprodusentene. Jeg ble selv tilbudt et "fantastisk" Volvotilbud på store D-motorer via Beneteau mens jeg i forkant hadde underskrevet kontrakt på Yanmar-motorer. Måten dette ble fremført på innga ikke særlig tillit, og jeg stod ved min opprinnelige kontrakt trass lokkemidler. Den måten å operere på er... ja useriøst. :nono: :nono: Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
Careka Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Jeg kunne velge mellom disse 2 motorene da vi skulle ha ny båt, og da var Yanmar alternativet billigere en Volvo. De skulle faktisk ha over 3000euro mer for 2 stk 29Hk Volvos. ?? (normalt er det motsatt) Nå er jo jeg glad til, for jeg skulle ha Yanmar, hadde det i forige båt også og den hadde 2800timer da vi solgte og den gikk som en klokke, etter 6mnd på land, så starta den på første slaget, etter vinteropplag og ingen røyk, Det var 4JH3E 56 Hk utgaven. Men jeg fant en fin siden med masse forklarende bilder av Yanmarmotoren vi nå skal ha 2 stk av ombord. http://psyberspace.com.au/yanmar/anatomy.htm Ha en flott påske. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Maika Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Siden jeg vurderer nye motorer (men sannsynligvis først neste år), drar jeg opp denne tråden igjen, men med endringen Volvo penta D1-30 vs Yanmar 3YM30AE (dvs den nye som Yanmar kom med i fjor). Er det noen som allikevel hadde valgt Volvo Penta sin 8 år gamle motor? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Har hatt fire småmotorer i fra Yanmar, 3 stk. 3GM og 1 stk 3YM. Både saltvannskjølt, og varmeveksler kjølt. Aldri hatt så mye som et eneste problem med noen av motorene. Den "nye" 3YM30AE har jo også et redusert topp turtall (3200 o/m) kontra den "gamle" modellen (3600 o/m). Nå kjenner jeg også flere som har Volvo sine D-1 20(30) montert, og disse er jo også veldig fornøyde med motorene. Så både Yanmar og Volvo sine små-motorer er jo sikre valg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.