Astor Startet 20.Mars.2004 Del på Facebook Startet 20.Mars.2004 Regner med å sjøsette Palmelørdag og deretter benytte båten i påsken. Blir været bra tar vi turen til Strømstad. Har båten liggende i havna på Sætre i Hurum, så en langtur til Sverige hadde vært en fin start på båtsesongen 04. Lurer på om det er flere som skal benytte påsken til en tur på havet? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Lurer på om det er flere som skal benytte påsken til en tur på havet? Jepp, på jobb i norskehavet (men båten er sjøsatt og klar når jeg kommer hjem igjen ) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Johnso Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Lurer på om det er flere som skal benytte påsken til en tur på havet? Båten ligger ute og er klar for påsken. Ligger i Råde i Østfold og tar nok også en liten tur til broderfolket Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Jeg skal hente båten min Bliss X i Sverige i påsken, der den har ligget i opplag og fått en "oppshining" på verft. Planlagt avreise fra Orust i Sverige skjærtorsdag eller langfredag. Destinasjon Oslo. Hvilke steder vi stikker innom er ikke planlagt, men jeg regner med at det blir en tur innom Smøgen, og muligens Nordkoster. Bestilt: - Svekket svenskekrone - Sol eller lettskyet vær - Moderat stabil vind syd eller øst Noen vet om Soten brovakt er til stede eller om man må forhåndsbestille på VHF? Hadde en del surr med det i fjor. Først ble det sagt at han var der. Da vi nærmet oss broa var han ikke der, og vi fikk melding om å vente en og en halv time, fordi brovakten måtte kjøre fra Lysekil. Vi fikk fortøyd rett under brua, men så plutselig var han der likevel. Noen som husker VHF kanalnummeret til brovakten? Problemet blir å dempe egne forventninger til turen. Har ikke vært på sjøen siden båten gikk i opplag på Orust i september. Uvant å ikke ha oppsynet med båten selv. Får håpe alt fungerer ombord. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Jeg skal hente båten min Bliss X i Sverige i påsken, der den har ligget i opplag og fått en "oppshining" på verft. Planlagt avreise fra Orust i Sverige skjærtorsdag eller langfredag. Destinasjon Oslo. Hvilke steder vi stikker innom er ikke planlagt, men jeg regner med at det blir en tur innom Smøgen, og muligens Nordkoster. Bestilt: - Svekket svenskekrone - Sol eller lettskyet vær - Moderat stabil vind syd eller øst Noen vet om Soten brovakt er til stede eller om man må forhåndsbestille på VHF? Hadde en del surr med det i fjor. Først ble det sagt at han var der. Da vi nærmet oss broa var han ikke der, og vi fikk melding om å vente en og en halv time, fordi brovakten måtte kjøre fra Lysekil. Vi fikk fortøyd rett under brua, men så plutselig var han der likevel. Noen som husker VHF kanalnummeret til brovakten? Problemet blir å dempe egne forventninger til turen. Har ikke vært på sjøen siden båten gikk i opplag på Orust i september. Uvant å ikke ha oppsynet med båten selv. Får håpe alt fungerer ombord. Hei Jeg går fra at du kan bruke kanal 12 havnekanalen. Jeg har brukt den for å nå brovakta i Tønsberg noen ganger. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Mener å huske at det var en spesiell kanal til brovakta. Tror ikke det var 12. Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Skavvise.. prøver å finne det i bøkene her. Broen åpnes i perioden 16. oktober til 14. april: 0800-1700 man-fre. Den kan åpnes mot forhåndbestilling 0600-0800 og 1700-2200 man-fre samt 0600-2200 lørdag søndag og helligdager. Forhåndsbestilling skjer på tlf 0523-50331 eller 0523-30755. Finner ikke VHF kanalen, se sjøkart 933. Stian Sitér dette innlegget Link to post
per_henry Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Ikke for å virke overlegen eller arogant men her i Trønderlag bruker vi båten hele året, vi tar den opp på våren og klargjører den for sommeren. I påska i år går turen til Hitra og videre til Kristiansund N. Håper at det blir lite vind og at jeg treffer andre " Påskebåter ". Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Påsketur ,er til Strømstad det . Vi sees kansje der med vimpel Hilsen Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Plomma I Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Min ligger på land med "trukket" aksel Tror den har "kast" men håper og kunne treffe noen som kanskje kan hjelpe meg å rette den, hvis ikke må jeg kjøpe ny Men finner jeg en god hjelper så kan det hende den kommer på vannet til påske, da vanker det en flaske Otard på hjelperen Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Sigurd Svart 20.Mars.2004 Del på Facebook Svart 20.Mars.2004 Regner med å sjøsette Palmelørdag og deretter benytte båten i påsken. Blir været bra tar vi turen til Strømstad. Har båten liggende i havna på Sætre i Hurum, så en langtur til Sverige hadde vært en fin start på båtsesongen 04. Lurer på om det er flere som skal benytte påsken til en tur på havet? Jadda, burkaen går av neste helg, fjorden er nesten isfri og skuta går i vannet onsdag før palmesøndag. Om været er bra blir det sommerbunkring i Strømstad onsdag eller torsdag i påskeuka. Ellers blir det å kose seg hjemme i Vestfold-skjærgården. Sitér dette innlegget Link to post
Nadheim Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Følgende er klippet fra DLS Sverige. Ser ut som man skal bruke kanal 16 til brovakten.... TRAFIKFÖRESKRIFTER FÖR SOTEKANALEN Broöppning: före ingång i kanalen anropas Sotenäsbron på VHF, kanal 16 eller ca 0,5 M från bron avges ljudsignal: nordgående — — • sydgående — — • • Brosignaler: F R ................. Bron stängd eller förbud att passera Fl R ................ Signal från fartyg har uppfattats Avvakta – ny signal kommer F G ................. Bron öppen – klart för genomfart Lystrings- och svarssignaler: från nordgående fartyg — • från sydgående fartyg • — Fartyg får inte framföras i kanalen med hissade segel. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Burkaen er av,og er nesten klar til sjøsetting.Bare anodene som ikke er satt på enda.Men påsketur blir det ikke pga jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Hei. Sjøsetting var sist lørdag. Alt funket ok. Påsken blir tilbrakt på Koster, må bare hjemom på påskeaften for å jobbe noen timer. Så tilbake. Vimpel på plass Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Fikk du bildet jeg sendte deg på MMS da Amorosa? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 Avreise fra Fevik mot Oslo, antakelig skjærtorsdag. Satser på pent vær med god sikt siden båten er ny og ukjent for oss... Blir vel en tur innom Lyngør og kanskje Svenner for å se oss litt om. Antar det blir mottakelse i Horten torsdagen eller fredagen... før vi tar siste stykke inn mot byn. Dette har jeg vente på siden september så ventetiden er snart over... Resten av påsken blir nok brukt til småturer med familen og sikkert en del "testkjøring" Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Solo Svart 22.Mars.2004 Del på Facebook Svart 22.Mars.2004 :crazy:Det blir nok ikke båttur for meg i påsken til familiens store fortvilelse.Her er det nemlig sesongstart på de populære 'båtplassene' i distriktet...Kalvåg og Silda. Men L A S T E båter skal jeg .........i nordsjøen.......fra onsdag før påske til hjemreise onsdag etter påske. Kos dere ialle fall dere som har fri og skal på båttur!! Sitér dette innlegget Link to post
pekkaa Svart 23.Mars.2004 Del på Facebook Svart 23.Mars.2004 Jeg skal hente båten min Bliss X i Sverige i påsken, der den har ligget i opplag og fått en "oppshining" på verft. Planlagt avreise fra Orust i Sverige skjærtorsdag eller langfredag. Destinasjon Oslo. Hvilke steder vi stikker innom er ikke planlagt, men jeg regner med at det blir en tur innom Smøgen, og muligens Nordkoster. Bestilt: - Svekket svenskekrone - Sol eller lettskyet vær - Moderat stabil vind syd eller øst Noen vet om Soten brovakt er til stede eller om man må forhåndsbestille på VHF? Hadde en del surr med det i fjor. Først ble det sagt at han var der. Da vi nærmet oss broa var han ikke der, og vi fikk melding om å vente en og en halv time, fordi brovakten måtte kjøre fra Lysekil. Vi fikk fortøyd rett under brua, men så plutselig var han der likevel. Noen som husker VHF kanalnummeret til brovakten? Problemet blir å dempe egne forventninger til turen. Har ikke vært på sjøen siden båten gikk i opplag på Orust i september. Uvant å ikke ha oppsynet med båten selv. Får håpe alt fungerer ombord. MAILET STOCKHOLM RADIO OG FIKK SVAR ETTER BARE 3min.: Sotenäsbron använder kanalerna 16 och 6. de flesta broar passar anropskanalen 16, men trafikkanalen varierar för de olika broarna. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.Mars.2004 Del på Facebook Svart 23.Mars.2004 Takk for det. Var nok kanal 6 vi brukte i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 23.Mars.2004 Del på Facebook Svart 23.Mars.2004 Nå har jeg retta akselen, (gjort det sjøl) var ca 3mm kast, brukte varme til å rette den og nå er den så og si rett 3/10 mm det må da være godkjent :smash:det var hvis ingen som ville ha en flaske Otard, Da tar jeg den sjøl. Skal bare bestille en flexikopling, motere sakene, polere skutesidene og ut med ho, "Plomma" Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
JanS/EIR Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Hvor mange av dere har planer om båttur i påska? Andelen av båtfolk som forfølger vinteren opp i fjellheimen for å få med seg siste rest av snø og is er kan hende ikke så stor? Her i heimen har det vært forberedelser til påskeutfart med "Gygra". Sjekket olje og diesel, vasket, impregnert og montert sommerkalesjen, stuet " dilldallet" i stuerommene etc. I morgen tidlig fyller vi vann, tar inn noe proviant og kaster loss fra vinterhavna. Værmeldinga er bra og det ligger an til en drømmetur ut Trondheimsfjorden og rundt Hitra. Regner med å gå noenogseksti NM før vi tar havn. Syntes granngivelig at "Gygra" rykket litt i tampene her i kveldingen da jeg var ombord! Går alt etter planene blir det abstinens fra Baatplassen ei ukes tid. Kanskje det kommer noen rapporter fra både nord og sør i landet etter vel overstått? Ønsker dere alle ei riktig god påske hvor dere nå setter kursen, og " itj å færra nålles", som Andreas Lunnan bruker å si! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Suzuki Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Nope. Jokeren står på land, og der blir den til langt uti april tenker jeg. Med nye mannskap på mannskapslista, haster det ikke all verden. Men det blir digg å få den ut da, en gang i april / mai. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
mavi Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Kommer ikke til noen langtur, men det blir nok en tur ut på hytta ved sjøen for å fiske litt og ta ett par båtpusser. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Hei! Ja skal på langtur imorgon, men ikkje med båt. Kjører til Østlandet og vinteren imorgon. (Rjukan) Båtpussen starter etter påske. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Håper på å få ferdig vårpussen de førte dagene. Siden jeg er lærer er ferien i boks allerede. Så da er det litt opp til værgudene (tror egentlig ikke på noen guder da) om det blir sjøsetting mot slutten av påsken. Kansje det blir en tur opp på hytta i vansjø da??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.