kaam Startet 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2008 Det er plutselig ikke lenger liv i min Eberspächer D5 som er snart 3 år gammel. Den har vært i gang flere ganger i år og startet da normalt. Nå er det eneste som skjer at det kommer blått eller rødt lys for vifte eller varme på temostatenheten. Det er ingen lyd å høre og viften starter ikke. Sikringene er i orden og jeg har målt 13,6 V i koplingen inn til varmeren. Er det noen som har vært borte i noe liknende? Kan det være en overtemp sikring på enheten? kaam Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Det er en knapp å trykke på på oversiden av varmeren ca midt på under en gummimansjett. Termosikring hvis jeg husker rett. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Framtia Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 (redigert) akkurat det samme har skjedd på min (hos meg går viften på kaldluftsprogrammet, mens det er kun lampa som lyser når varmen slås på. Har sett igjennom instruksen for feilsøking men så ikke noe referanse til det Worse foreslår under. Har vært i kontakt med Termomarin, og tanken er få en garantirep på dette (min er fra 2006). Men, jeg vil nå kontakte dem i morgen for å sjekke dette tipset for å slippe at en reparatør tar turen for noe så enkelt. Redigert 20.Mai.2008 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Skipper Worse Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Framtia Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 genialt, men det er jo utrolig at ikke termomarin stiller meg det enkle spørsmålet om jeg har prøvd å trykke på denne knappen... Skal på båten i morgen, så får vi se. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kaam Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Takk for tips! På min gamle Ebespæcher fra 1987 var det en termosikring som vist på bildet, men på den D5 jeg har problem med nå er det bare en åpning på det stedet. Termosikringen står heller ikke nevnt i manualen, men det står nevnt at en blokkering av styresystemet etter flere mislykkede startforsøk kan slås av med diagnoseverktøy eller kundetjenesteprogrammet KD2000 når man ikke har modulur eller fjernkontroll. Er det noen som kjenner diagnoseverktøy eller kundetjenesteprogrammet KD2000? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Det var litt vanskelig å komme til, men jeg fant heller ingen sikring under denne gummitoppen på min varmer, og jeg fant heller ikke noen beskrivelse i manualen av at det skal sitte en der. Kan dette være noe som er endret med tiden?. Skal ringe Termomarin i morgen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Skipper Worse Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Jeg vet ikke, men det funket for meg. Min varmer ble levert av Stavanger Seil i mai 2005 (om jeg husker rett). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Framtia Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Termomarin fortalte at det var på den eldre modellen av D5 som hadde termosikring på toppen. Så du har nok fått noe gammel ræl som du kan resette selv, mens vi andre må ha inn en kar med diagnoseverktøy :-) Redigert 22.Mai.2008 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Da er min varmer omsider reparert. Årsaken til problemet var kortslutning i glødepluggen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
nives Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Har vert ute for at dårlig kontakt på Dieselpumpen, gir samme symtom Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
kaam Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Min Eberspächer D5 er nå resatt og virker igjen. Den hadde slått ut på for lav spenning, selv om jeg målte normal spenning. Det viste seg å være dårlig kontakt på koplingen ved sikringen. Sitér dette innlegget Link to post
Jstava Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 kaam skrev On 26.6.2008 at 22.58: Min Eberspächer D5 er nå resatt og virker igjen. Den hadde slått ut på for lav spenning, selv om jeg målte normal spenning. Det viste seg å være dårlig kontakt på koplingen ved sikringen. Hei hvordan resatte du den? Har samme problemene som du har. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 kaam har ikke vært innlogget på 11 år Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.