Jump to content

Eberspächer Airtronic L-D5 helt død

kaam

Recommended Posts

Det er plutselig ikke lenger liv i min Eberspächer D5 som er snart 3 år gammel. Den har vært i gang flere ganger i år og startet da normalt. Nå er det eneste som skjer at det kommer blått eller rødt lys for vifte eller varme på temostatenheten. Det er ingen lyd å høre og viften starter ikke. Sikringene er i orden og jeg har målt 13,6 V i koplingen inn til varmeren.

Er det noen som har vært borte i noe liknende? Kan det være en overtemp sikring på enheten?

kaam

akkurat det samme har skjedd på min (hos meg går viften på kaldluftsprogrammet, mens det er kun lampa som lyser når varmen slås på. Har sett igjennom instruksen for feilsøking men så ikke noe referanse til det Worse foreslår under. Har vært i kontakt med Termomarin, og tanken er få en garantirep på dette (min er fra 2006). Men, jeg vil nå kontakte dem i morgen for å sjekke dette tipset for å slippe at en reparatør tar turen for noe så enkelt.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Takk for tips!

På min gamle Ebespæcher fra 1987 var det en termosikring som vist på bildet, men på den D5 jeg har problem med nå er det bare en åpning på det stedet. Termosikringen står heller ikke nevnt i manualen, men det står nevnt at en blokkering av styresystemet etter flere mislykkede startforsøk kan slås av med diagnoseverktøy eller kundetjenesteprogrammet KD2000 når man ikke har modulur eller fjernkontroll. Er det noen som kjenner diagnoseverktøy eller kundetjenesteprogrammet KD2000?

Det var litt vanskelig å komme til, men jeg fant heller ingen sikring under denne gummitoppen på min varmer, og jeg fant heller ikke noen beskrivelse i manualen av at det skal sitte en der. Kan dette være noe som er endret med tiden?. Skal ringe Termomarin i morgen.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

• 1 måned senere...

Har vert ute for at dårlig kontakt på Dieselpumpen, gir samme symtom

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

• 16 år senere...
kaam skrev On 26.6.2008 at 22.58:

Min Eberspächer D5 er nå resatt og virker igjen. Den hadde slått ut på for lav spenning, selv om jeg målte normal spenning. Det viste seg å være dårlig kontakt på koplingen ved sikringen.

Hei hvordan resatte du den?  Har samme problemene som du har.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...