Jump to content

Kranebil - Bergen

Goddis77

Recommended Posts

Vel, dette var vel ikke så ille, men generelt er jeg mot å skrive på dialekt, det er er en fryktelig uting.

I tillegg til at det er vanskelig for andre å forstå så blir rettskrivingen til vedkommende dårligere, man får rett og slett ikke øvd seg. Det kan nesten sammenlignes med å skrive "smsspråk"

Enkelte innlegg på baatplassen kan være vanskelige å lese, dette innlegget er nok ikke et av de :-)

Oppfordrer alle til å unngå dialektskriving slik at alle kan få glede at innleggene :flag:

Jon

nå var ikke dette for å spikke fliser , men heller for å opplyse mitt enfoldige hode om krane er dialekt utrykk eller om det faktisk heter det og det er min dialekt som tilsier kran. var ikke for å rette noen , men har lagt merke til at mange har brukt krane og jeg trodde i begynnelsen at de skrev feil :-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

I Bergen heter det krane!!

Prøv også Ask Transport i Os. Han er mye i byen og løftet greit min tidligere Viksund på 6 tonn. Bilen er utstyrt med skrev og hydr. støtter for båten under transport samt forlengelse av planet.

Hei

Eg vil råda frå Ask Transport.

Me har brukt han to ganger. Han stressar kundane noko utruligt, utan å seia eit ord.

Då me tok ut vegaen vår, så løyste han stroppa, til masta, før me hadde festa stag og vant.

Dette utan å spørja og utan å seia frå.

Eg har òg sett at han rygga borti ein container på kaia.

Ask

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...