Jump to content

Skal kjøpe ny 4 eller 5 hk til jolla. Johnson eller Yamaha ?

Worry II

Recommended Posts

Heisann !

Har kjøp ny fin Aquaquick 265 i blå utgave til unga, og skal ha ny motor ! Jolla er Blå med hvit fenderlist så Johnson sin hvite 4/5 hester ser nok penest ut påmotert (soss vøtt ;-)) Men fra gammelt av har jeg inntrykk av at Yamaha sine motorer er best ! (synd de har fått så stygg farge !) Er det noen som har mening om den ene er bedere enn den andre ?

Redigert av Worry II (see edit history)

OK baatsman jeg faar krype til korset og innromme at jeg jeg ikke har Yamaha naa jeg heller. Men en Tohatsu 9,8 hk. 06 mod. 2 takt.

Kjopte den paa grunn av den lave vekten i forhold til 9.9 hk til Yamaha.

Forovrig til guttongens store fortvilelse. for det gaar jo ikke ann aa "trimme" den til 15 hk.

Starter lett og ikke noe problemer med den det aaret vi har hatt den

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg hat hatt en Mariner 4 hk, Yamaha 2,5 hk og har nå kjøpt en Jonson 6 hk. Siste er ikke testet - men de to første opplevde jeg i hvertfall som enkle og greie motorer som gjør det de skal. Jeg er mer eller mindre indifferent på merker på småmotorer. Ser i stedet på antall kg og antall hk ettersom det til nå er ryggen min som har lidd med antall kg. Nå har vi "heis" til jolla så da er problemet mindre.

Skal påhengeren av og på jolla (om jolla er i snap davit) så ta en kikk på vekta på motoren

Redigert av Bitteliten (see edit history)
  • 4 uker senere...

Jeg vurderer en båt med 90 HK Johnson fra 1991

Noen med advarsler?

Har hatt mange Yamaha og de har vært gode venner. Aldri hatt større motor enn 40. HK

Hva vil dere med erfaring med store motorer si om økonomien?

Jeg har alltid tengt at om jeg kjører sakte med en 90 HK så bruker jeg mindre bensin enn om jeg kjører like fort med en 40 HK.

Er dette riktig tankegang - generellt?

Gromling 15 med 70 HK Tohatsu

Selvom du ligger i marsfarten du ville hatt med en 40hk, vil du nok bruke en god del mer med 90hk. Båttype. vekt, turtall, effekttap etc.. spiller inn her.

Jeg vurderer en båt med 90 HK Johnson fra 1991

Noen med advarsler?

Har hatt mange Yamaha og de har vært gode venner. Aldri hatt større motor enn 40. HK

Hva vil dere med erfaring med store motorer si om økonomien?

Jeg har alltid tengt at om jeg kjører sakte med en 90 HK så bruker jeg mindre bensin enn om jeg kjører like fort med en 40 HK.

Er dette riktig tankegang - generellt?

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...