Worry II Startet 20.Mai.2008 Del på Facebook Startet 20.Mai.2008 (redigert) Heisann ! Har kjøp ny fin Aquaquick 265 i blå utgave til unga, og skal ha ny motor ! Jolla er Blå med hvit fenderlist så Johnson sin hvite 4/5 hester ser nok penest ut påmotert (soss vøtt ;-)) Men fra gammelt av har jeg inntrykk av at Yamaha sine motorer er best ! (synd de har fått så stygg farge !) Er det noen som har mening om den ene er bedere enn den andre ? Redigert 20.Mai.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Vet iallefall fra jeg jobba på påhengs-verksted, at det kom langt flere johnson motorer inn til reparasjon enn det kom yamaha, mercury, osv. Å i tillegg var Johnson di verste å skru på. Hadde det vært meg hadde jeg valgt en Mercury eller Mariner, men valget er jo ditt. Redigert 20.Mai.2008 av Fighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Johnson vs Yamaha = klar vinner Yamaha Naar sant skal sies saa har jeg aldri eid en johnson. Men noen smaa 4hk.-5hk -9.9hk(15)Yamahaer har det blitt. Aldri hatt noe plunder med dem. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
baatsman Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 For øyeblikket har jeg både Johnson og Tohatsu. Begge starter lett og er trofaste. 2004 og 2006 mod. Har hatt Yamaha tidligere som har vært like bra. Årsaken til at jeg har sluttet med Yamaha er følgende: Tyveri. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 OK baatsman jeg faar krype til korset og innromme at jeg jeg ikke har Yamaha naa jeg heller. Men en Tohatsu 9,8 hk. 06 mod. 2 takt. Kjopte den paa grunn av den lave vekten i forhold til 9.9 hk til Yamaha. Forovrig til guttongens store fortvilelse. for det gaar jo ikke ann aa "trimme" den til 15 hk. Starter lett og ikke noe problemer med den det aaret vi har hatt den Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Worry II Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Men hvorfor har Yamaha valgt den gyselige plastikk-look grå-fargen på 4 hk ? Æsj.. Kan jo spraye den perlehvit og tape på Tohatsu-logo assa... ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 (redigert) Jeg hat hatt en Mariner 4 hk, Yamaha 2,5 hk og har nå kjøpt en Jonson 6 hk. Siste er ikke testet - men de to første opplevde jeg i hvertfall som enkle og greie motorer som gjør det de skal. Jeg er mer eller mindre indifferent på merker på småmotorer. Ser i stedet på antall kg og antall hk ettersom det til nå er ryggen min som har lidd med antall kg. Nå har vi "heis" til jolla så da er problemet mindre. Skal påhengeren av og på jolla (om jolla er i snap davit) så ta en kikk på vekta på motoren Redigert 20.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 20.Mai.2008 Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 jeg har en aqacuick 265 med 5 hk mercury det blir litt for liten motor når 2 barn kjører den. yamaha tohatsu og mercury +++ er samme motoren i 4 og 5 hk, Sitér dette innlegget Link to post
Havdude Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Jeg vurderer en båt med 90 HK Johnson fra 1991 Noen med advarsler? Har hatt mange Yamaha og de har vært gode venner. Aldri hatt større motor enn 40. HK Hva vil dere med erfaring med store motorer si om økonomien? Jeg har alltid tengt at om jeg kjører sakte med en 90 HK så bruker jeg mindre bensin enn om jeg kjører like fort med en 40 HK. Er dette riktig tankegang - generellt? Sitér dette innlegget Gromling 15 med 70 HK Tohatsu Link to post
Smaapala Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Yamaha er 1 sylindret og rister mye mer en Johnsen som er 2 sylindret. Hilsen smaapala Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Selvom du ligger i marsfarten du ville hatt med en 40hk, vil du nok bruke en god del mer med 90hk. Båttype. vekt, turtall, effekttap etc.. spiller inn her. Jeg vurderer en båt med 90 HK Johnson fra 1991Noen med advarsler? Har hatt mange Yamaha og de har vært gode venner. Aldri hatt større motor enn 40. HK Hva vil dere med erfaring med store motorer si om økonomien? Jeg har alltid tengt at om jeg kjører sakte med en 90 HK så bruker jeg mindre bensin enn om jeg kjører like fort med en 40 HK. Er dette riktig tankegang - generellt? Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Catlina Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Mener jeg har lest at Johnson skal forsvinne som merke,har sett noen Johnson motorer på "supertibud" i det siste,kanskje forhandlerene "glemmer" å fortelle kundene at merkevaren forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.