plimsoll Startet 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2008 I en alder av 82 seiler hun snekka alene til landstedet. Hun lærte seg å bruke snekka da hun ble enke som 70 åring. http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/rogaland/verdi/56802 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Imponerende er ordet! Måtte vi alle holde på med båtlivet til the bitter end. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frivakten Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Måtte vi alle holde på med båtlivet til the bitter end. mvh Astor The Bitter End er jo et sjømannsuttrykk. Men hva betyr det? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Det må være den siste klunken på en flaske med gammeldansk. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 a bitt is a post fastened in the deck of a ship, for fastening cables and ropes. When a rope is played out to the bitter end, it means there is no more rope to be used. Når et tau blir spilt ut til den bitre slutten, betyr det at det er ikke mer tau til å bli brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 a bitt is a post fastened in the deck of a ship, for fastening cables and ropes. When a rope is played out to the bitter end, it means there is no more rope to be used. Når et tau blir spilt ut til den bitre slutten, betyr det at det er ikke mer tau til å bli brukt. Utrolig ! Da har jeg lært noe nytt, og da var det ikke forgjeves å stå opp i dag alikevel. Mvh Ketil Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Imponerende er ordet! Måtte vi alle holde på med båtlivet til the bitter end. mvh Astor Ja. Minner meg om en tur jeg/vi gjorde med hurtigruten i fjor. Ankommet Bodø hadde jeg en hyggelig prat med en eldre (enn meg som er 68) dame som fortalte at der nede på kaien skulle hun bli med på en tur med en av disse Ribbene - svarte - raske - til Saltstraumen. Og frivillig var det også sa hun - det var ikke barna som hadde overtalt henne til det i håp om at hun skulle falle overbord og drukne - og arven dermed kunne nyttiggjøres! Så humor hadde hun også. Vel - jeg så jo at hun måtte ha hjelp til å få på seg disse overlevelsesdrakter (?) som nyttes på disse turene - og jeg så da de kom tilbake fra turen - hun smilte som jeg sjelden har sett noen smile - hadde helt tydelig hatt en svært fin opplevelse. Senere på turen fortalte en venninne av henne at hun var 93. Flott å se - og det gir håp om mange fine år enda. FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
eysteind Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Fin snekke da! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Ja. Minner meg om en Flott å se - og det gir håp om mange fine år enda. FredT Hyggelig å se deg blant oss igjen på BP, Fred! Vi sees på Hortentreffet. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.