Jump to content

Hvilke båtyper er best oppussingsobjekt?

Stian H

Recommended Posts

Hei!

Jeg ønsker meg en "ny" seilbåt.

Ikke det at min lille søte Columbie 66 er bra nok.. Men etter 3 uker i plaskregn i fjor, så jeg nødvendigheten av å ha ståhøyde minst ett sted i båten.

Det eneste problemet er disse pengene. :puke:

Derfor vurderer jeg å slå to krabber i en smekk ved å kjøpe oppussingsobjekter for å selge de videre. Da har jeg mulighet (ihvertfall i teorien) til å tjene litt ekstra penger og ikke minst lære MYE om båt. Først vil båter i klassen rundt 20.000 være mest aktuelle, så må jeg bare jobbe meg oppover.

Har fått med meg at båtmarkedet stanger litt om dagen, men sett bort fra det, er det noen som har en formening om hvilke båttyper og kanskje prisklasser der det er best mulighet til å gjøre noen kroner? Dersom vi ser bort fra den faktisk kostnaden ved oppussing i de ulike tilfellene.

Har fått inntrykk av at noen av de faste traverne på BP er oftere innom Finn.no enn det jeg har mulighet til og kanskje har gjort seg opp en formening :wink:

Blir veldig takknemlig for gode svar :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...