hlo Startet 21.Mai.2008 Del på Facebook Startet 21.Mai.2008 i forbindelse med lakkering av båt gikk skilta føyken. Noen som vet hvor jeg bestiller nye? Hvor er registeret nå? Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Lurer på det samme Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 (redigert) Jeg går ut i fra at dere mener småbåtregisteret. Dette registeret blir ajourholdt av redningsselskapet. Tidligere var det tolletaten og politiet som administrerte båtregisteret. Båtregisteret er senere overtatt av Redningsselskapet og på deres nettsider kan man bl.a. bestille nye reg. merker. Hvis båten har vært registrert i et annet register (Skipsregisteret NOR, Fiskeriregisteret, det gamle Småbåtregisteret, etc.) kan man legge ved båtkort / merkebrev. I følge dem selv registreres ikke båter uten ovennevnte dokumentasjon. Småbåtregisteret Dere kan ringe 815 44 055 eller send e-post til sbr@nssr.no for å sjekke om båten er registrert i småbåtregisteret. Det er nå kommet et nytt småbåtregister hos Securmark i Arendal som i flere år har bedrevet sikkerhetsmerking av båter. Men dette er forholdsvis nytt, så regner med at dere ikke er registrert der. Redigert 21.Mai.2008 av 2mas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Noen som vet hvilke krav forsikringsselskapene har til skilting? Størrelse på tall/bokstaver etc. Hvis de i det hele tatt har noe spesifikasjon på dette... Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Så vidt meg bekjent har de fleste forsikringsselskapene i Norge blitt enige om å kreve fortsatt registrering av båter som har forsikring selv om myndigheten tidligere besluttet å nedlegge sitt småbåtregisteret. Dette må du sjekke med ditt forsikringsselskap. Jeg har ikke sett at de har satt konkrete krav til merke, men bare at båten skal være registrert og ha kjennemerke. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Det er det jeg har sett også, men uten regler for utførelse og plassering er kravet meningsløst. Forøvrig har jeg har hatt to skader, hvorav ett totalhavari. Ingen av båtene var registrert. Ikke noe spørsmål om dette fra selskapet. (IF) Noen som har opplevd avkortning pga manglende registrering? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Og hva er akseptabelt kjennemerking? Mest sett er selvfølgelig Småbåtregisterets kjennemerke. Men noen har skipsregisteret. Noen velger også å merke med radiostasjonens kallesignal... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 De 2 siste båtene jeg har forsikret har jeg kun oppgitt reg nummeret uten at de sjekker at båten faktiskt står på meg... så hvilken nytte har nå det da lurer jeg på... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 Nyere båter vil være merket med CIN-nummer. Det er som regel ikke svært synlig, men entydig identifikasjon. Kan vel sammenlignes med chassisnummer på bilen? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 22.Mai.2008 Del på Facebook Svart 22.Mai.2008 De 2 siste båtene jeg har forsikret har jeg kun oppgitt reg nummeret uten at de sjekker at båten faktiskt står på meg... så hvilken nytte har nå det da lurer jeg på... Dersom du vil betale forsikringspremie for en båt som ikke er din, er det vel mer ditt problem enn forsikringsselskapets? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.