Enzo Startet 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2008 (redigert) Er det noen som klarer å finne bilder fra denne messa som har vært på i Mai , er ute etter bilder fra lanseringen av Elan 380 som skulle vises der (verdens premiere) Redigert 22.Mai.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 har du sett denne brosjyren? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Jepp har finstudert den lenge og liker det jeg ser men vil gjerne ha skikkelige bilder Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Da har jeg vært i kontakt med Tor Hove og fått oversendt noen bilder OBS ! dette er 3kabin versjon 2 kabiner Redigert 22.Mai.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Utrolig fin båt, ja bortsett fra de røde putene da. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Jeg har ikke helt sansen for den rett ryggen i de "moderne" salongene. Det ser ut som denne har en 90 graders vinkel som jeg ikke er begeistret for.... Men ellers sikkert en super båt. Hvordan er prisene på Elen vs Hanse/Beneteau/Jeanneau og HR/Najad?? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Elan ligger vel litt over benetau,jeanneu,bavaria,hanse,dufour i pris. Under HR,najad,swedestar,arcona osv. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Jeg syns også båten ser bra ut og sånn. Men jeg liker egentlig "gamle" elan 37 også. Den seiler som en drøm i hele vindregisteret og har en tiltalende om enn litt mer gammeldags innredning. Er det sikkert at 380 er et ordentlig fremskritt? Er litt skeptisk til rette vinkler og hjørner i innredningen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Da har de testseilt elan 380 mot elan 37 , endelig ! http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=321954&cat=4914 Thor Hove sier han skal få forlenget forstaget ytterligere for å få den litt mer logirig og dermed få den til å bli enda vassere på kryssen. Var og så båten på messa i høst og den er knallfin men det jeg ikke klarer å forstå at de fortsetter med rulla foran over dekk , de fleste nye konkurrenter har nå rulle under dekk , det er penere og man slipper å demontere når man vil ha seilet helt i dekk. Thor Hove sa han ba om å ikke få dette da det ville gjort at forstaget kom noen cm lenger inn på dekk. nuvel Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 kjempefin båt, fine linjer og helt sikkert rask. Vær obs på at lakkeringsarbeidet på innredningen er av dårlig kvalitet og at det er meget vanskelig tilgang til autopiloten. Det siste kan være litt kritisk dersom piloten låser seg. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Synes den er knallfin , så du har vært inne i den og sjekket lakk kvaliteten , er det samme kvalitet på 380 som 410 ? kan det tenkes at det var en tidlig (prototype) du har sett på ? Synes lakkarbed inne i den gamle 37foteren er veldig fint , den nye skal vel ha en mattere lakk , noe jeg synes er veldig pent. De røde putene over her synes jeg også er fine , godt med en avveksling fra blått eller hvitt Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Kanskje dette er nybåten til Enzo? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Fin er den ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Synes den er knallfin , så du har vært inne i den og sjekket lakk kvaliteten , er det samme kvalitet på 380 som 410 ? kan det tenkes at det var en tidlig (prototype) du har sett på ?Synes lakkarbed inne i den gamle 37foteren er veldig fint , den nye skal vel ha en mattere lakk , noe jeg synes er veldig pent. De røde putene over her synes jeg også er fine , godt med en avveksling fra blått eller hvitt Lakkarbeidet er fint, det er bare så lite holdbart. Vet ikke om det er gjort forskjeller nå, men både 41 og 37 foteren sliter med dette. Har bekjente som er(var) eiere av disse og de er ikke spesiellt fornøyd med å måtte pusse opp i "kjelleren" etter kun 2 års bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 den rett ryggen i de "moderne" salongene. Det ser ut som denne har en 90 graders vinkel Ja, enig i at det ser ukomfortabelt ut, men prøvesatt den på messa og salongen var god å sitte i. Båten er rålekker! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
wave Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Har et par ganger vært litt slepphendt med lina til rullefokken når seilet rulles ut i en del vind, hvilket har ført til at lina har kilt seg fast. Enten har jeg klart å løse floken i rulla, eller så har jeg tatt ned seilet og løst den i etterkant. Med rulle under dekk blir det en mer krøkkete jobb, om han først har vært så klønete. Blir vel også noe tyngre å dra inn seilet om lina ledes over noen ekstra blokker ned under dekk? Men det ser flott ut, og etr jo mer effektivt. Innredning var veldig ryddig og grei, men er nå en gang litt konservativ når det gjelder båt, og får en viss offentlig kontorfølelse av interiøret. Men her finnes det sikkert hundre likeberettigede meninger. Seilegenskapene skulle jeg gjerne hatt. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) at de fortsetter med rulla foran over dekk , de fleste nye konkurrenter har nå rulle under dekk , det er penere og man slipper å demontere når man vil ha seilet helt i dekk. Jeg ble forklart dette av Elvstrøm. Selv om jeg har rulla over dekk kan jeg benytte seil som når helt ned til dekk, men de kan selvfølgelig ikke rulles inn. Redigert 13.Oktober.2008 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Lakkarbeidet er fint, det er bare så lite holdbart. Vet ikke om det er gjort forskjeller nå, men både 41 og 37 foteren sliter med dette. Har bekjente som er(var) eiere av disse og de er ikke spesiellt fornøyd med å måtte pusse opp i "kjelleren" etter kun 2 års bruk. Var dette båter som var aktivt seilt i regatta eller båter som brukes som turbåt med en og annen regatta ? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Interessant at de har et lite "skegg" på roret... Slik båtene hadde i gamledager... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mulligan Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Båt bygget i gamle dager Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 HR37 ? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Enzo, hva er grunnen til at du ønsker å bytte så kort tid etter du kjøpte? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Det blir for mye båt for pengene for meg Nei jeg skal ta og forklare det når båten er solgt , vi er veldig fornøyd med båten , har tilbud på papiret men er ikke sikkert vi slår til Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 HR37 ? 342 Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 De er rimelig like Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.