Jump to content

bilder av Elan 380

Enzo

Recommended Posts

Jeg syns også båten ser bra ut og sånn. Men jeg liker egentlig "gamle" elan 37 også. Den seiler som en drøm i hele vindregisteret og har en tiltalende om enn litt mer gammeldags innredning. Er det sikkert at 380 er et ordentlig fremskritt? Er litt skeptisk til rette vinkler og hjørner i innredningen.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

• 4 måneder senere...

Da har de testseilt elan 380 mot elan 37 , endelig !

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=321954&cat=4914

Thor Hove sier han skal få forlenget forstaget ytterligere for å få den litt mer logirig og dermed få den til å bli enda vassere på kryssen.

Var og så båten på messa i høst og den er knallfin men det jeg ikke klarer å forstå at de fortsetter med rulla foran over dekk , de fleste nye konkurrenter har nå rulle under dekk , det er penere og man slipper å demontere når man vil ha seilet helt i dekk. Thor Hove sa han ba om å ikke få dette da det ville gjort at forstaget kom noen cm lenger inn på dekk. nuvel

Synes den er knallfin , så du har vært inne i den og sjekket lakk kvaliteten , er det samme kvalitet på 380 som 410 ? kan det tenkes at det var en tidlig (prototype) du har sett på ?

Synes lakkarbed inne i den gamle 37foteren er veldig fint , den nye skal vel ha en mattere lakk , noe jeg synes er veldig pent.

De røde putene over her synes jeg også er fine , godt med en avveksling fra blått eller hvitt

Synes den er knallfin , så du har vært inne i den og sjekket lakk kvaliteten , er det samme kvalitet på 380 som 410 ? kan det tenkes at det var en tidlig (prototype) du har sett på ?

Synes lakkarbed inne i den gamle 37foteren er veldig fint , den nye skal vel ha en mattere lakk , noe jeg synes er veldig pent.

De røde putene over her synes jeg også er fine , godt med en avveksling fra blått eller hvitt

Lakkarbeidet er fint, det er bare så lite holdbart. Vet ikke om det er gjort forskjeller nå, men både 41 og 37 foteren sliter med dette. Har bekjente som er(var) eiere av disse og de er ikke spesiellt fornøyd med å måtte pusse opp i "kjelleren" etter kun 2 års bruk.

Har et par ganger vært litt slepphendt med lina til rullefokken når seilet rulles ut i en del vind, hvilket har ført til at lina har kilt seg fast. Enten har jeg klart å løse floken i rulla, eller så har jeg tatt ned seilet og løst den i etterkant. Med rulle under dekk blir det en mer krøkkete jobb, om han først har vært så klønete. Blir vel også noe tyngre å dra inn seilet om lina ledes over noen ekstra blokker ned under dekk? Men det ser flott ut, og etr jo mer effektivt.

Innredning var veldig ryddig og grei, men er nå en gang litt konservativ når det gjelder båt, og får en viss offentlig kontorfølelse av interiøret. Men her finnes det sikkert hundre likeberettigede meninger. Seilegenskapene skulle jeg gjerne hatt.

at de fortsetter med rulla foran over dekk , de fleste nye konkurrenter har nå rulle under dekk , det er penere og man slipper å demontere når man vil ha seilet helt i dekk.

Jeg ble forklart dette av Elvstrøm. Selv om jeg har rulla over dekk kan jeg benytte seil som når helt ned til dekk, men de kan selvfølgelig ikke rulles inn.

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

• 3 uker senere...
Lakkarbeidet er fint, det er bare så lite holdbart. Vet ikke om det er gjort forskjeller nå, men både 41 og 37 foteren sliter med dette. Har bekjente som er(var) eiere av disse og de er ikke spesiellt fornøyd med å måtte pusse opp i "kjelleren" etter kun 2 års bruk.

Var dette båter som var aktivt seilt i regatta eller båter som brukes som turbåt med en og annen regatta ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...