Jump to content

DHR Søkelys, trenger ny pære

runesh

Recommended Posts

Hei, alle som har DHR søkelys. Jeg har en DHR 5 3/4" søkelyskaster med gåen pære. Hvor kan jeg få tak i nye til billigst mulig pris, de er jo svin-dyre på de maritime nett-butikkene i norge. der koster de kr 339 til kr 369 sånn ca.

Jeg fann en nettbutikk i usa hvor den koster 10.50 dollar, altså ca. kr 60,- (bulbster.com)

(link til pæra: http://www.bulbconnection.com/ViewItem/bcr...ping/item.html)

3 pærer med frakt til norge ble kr. 585,- slipper også moms på dette. da er det kr. 192,- pr. lyspære.

Er det noen som vet om der er mulig å få de i norge til samme pris, eller billigere?

-runesh

Du slipper da ikke moms. Det skal betales moms på all verdi over 200 kroner. koster varen under 200 betaler du ingenting, men koster den over 200 kroner må du betale moms av kjøpesum og frakt, dvs hele beløpet.

Det hjelper ikke at hver pære koster under 200 kroner hvis du bestiller flere i samme forsendelse. bestiller du flere ganger og får flere forsendelser med innkjøpsverdi under 200 kr slipper du moms.

Edit, leste en gang til. Hvis alle 3 pærene koster under 200 kroner slipper du moms, selv om totalsummen er høyere. Men synes det vikra som dyr frakt. Normal for flyfrakt på sånt småtteri er ofte 10-12$

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

totalsummen for de 3 pærene er kr 60 + 60 + 60 = 180,- slipper da moms på de. frakten er 85dollar, noe jeg også synest var mye.

Ja, jeg snakker om sealed beam innsats. det er også en lyspære. litt spesielt men det er fortsatt en lyspære. klikk på linken så ser du at det er rett.. pæren, eller innsatsen som du kaller det heter GE-4537 og er ikke til å ta feil av.

Ja da slipper du moms, det er selvfølgelig riktig :)

Men så dyr frakt, da hadde jeg leita videre. eller skaff deg en sånn usa adresse, med jet carrier eller hva det heter. Da koster det bare noen småkroner å sende det du skal ha.

Men uansett, 85 dollar er uhørt. Jeg handler iblandt ting og tang fra USA, og betaler ofte 10-12 $ i frakt. Veit om folk som har kjøpt store ting, som skjermer til biler og slike store ting, da snakker man frakt på opptil 100$.

Så leit videre, eller skaff deg en slik Jet Carrier sak (eller hva den heter)

Føkk deg...

Jet carrier var også dyrt:

Prisliste JetCarrier Fly

Vekt (kg) Volum (dm3) Pris NOK

< 1 4,5 165

< 2 9 240

< 5 22,5 355

< 10 45 485

< 15 67,5 710

< 20 90 860

< 25 112,5 998

Pr kg over 25 32 kr pr kg / 4.5 dm3

Med båt var det billigere, men minstepris kr 295,-

Det er ganske stort volum på pakkene til disse pærene, så jeg kommer nok opp i kr. 355 med jet carrier også.. også kommer vet frakt fra kontoret deres og til meg i tillegg..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...