ola_dunk Startet 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2008 (redigert) Hva er forskjellen på disse to: 610 Quatro 22fot. 2004mod. NOR-DAN DC 660 Exclusive 22fot. 2006 mod. Hva er forskjellen??? Redigert 22.Mai.2008 av ola_dunk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Såvidt jeg har oppfattet er ikke disse båtene helt like. Nor-Dan 6100 Quatro er den "opprinnelige" modellen som ble produsert i Norge gjennom mange år (på 90-tallet), men etter 2000 / 2001 ble Nor-Dan solgt og båtenes produksjon flagget ut til Polen. Da endre 6100 Quatro navn til Nor-Dan 610 Quatro. Men i bruktannonser ser man ofte at betegnelsene blandes. Nor-Dan 660 Exclusive er en enda nyere utgave av samme båt, men selv om tall-betegnelsen er endret fra 610 / 6100 til 660 mener jeg det er det samme skroget, bortsett fra modifisering akter, kanskje fordi 660 leveres bare (?) med innenbordsmotor, mens 610 / 6100 også ble levert med påhenger. 660 har fått mer moderne interiør og litt andre praktiske løsninger om bord. Mer moderne førerplass og en annerledes aktersofa bl.a., og mens du på 610 / 6100 trakk vask og spritbluss skrått ut fra skjult plassering i hver av skrogsidene, er de på 660 plassert på "øyer" som står fast på dørken på hver side. Sammenligner du interiørbilder av "gamle" 6100 med nyere 660, så ser du dette tydelig. Men fortsatt produseres også 610 Quatro - utgaven, med interiør mer likt det opprinnelige, bl.a. pentry skjult i skrogsidene. I en test i Praktisk båtliv i 2003 av flere daycruisere, ble det bl.a. konkludert med at nye Nor-Dan 660 var blitt en mer komplett og moderne båt etter at merket ble flagget ut. Jeg har selv vurdert å kjøpe denne båttypen, og det jeg skriver er hva jeg har funnet ut om båten, men er her eiere av ovennevnte båt(er) så må de absolutt korrigere meg hvis her skulle være noe feil! Redigert 22.Mai.2008 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Og en videreutviklet versjon av Nor-Dan 660DC Exclusive leveres nå som Nordic Ocean Craft 22DC Exclusive, og produseres fortsatt i Polen. På denne modellen har den fått garasje til kalesjen, der du gjemmer hele kalesjen når du slår den ned. Man kan også få båten i en rimeligere versjon, White (tidligere Sport tror jeg), uten kokeapparat eller kjøleskap. På samme skrog bygges også en bowrider og en helt åpen båt, center consol Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.