Hansi79 Startet 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2008 Skipsgulvet mitt har blitt ødelagt i vinter. Klarlakken har flasset av og gulvet ser grått og stygt ut. Det ser ut til at det ser relativt greit ut når jeg fjerener lakken. Hvordan får jeg reparert det på best måte? Slipe og lakke på nytt? Evnt slipe og olje det istedet? Noen som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Gled deg, dette er en kjempegøy jobb! Det blir knallfint etter sliping og oljing, men regn med noen få arbeistimer Har akkurat tatt hele teakdekket på båten min, ca 25 kvadrat, slipt, skiftet nater....ca 250 arbeidstimer! Sitér dette innlegget . Link to post
eysteind Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Er det "ekte" heltre teakdekk eller " teakfiner-dørk du har? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Er det "ekte" heltre teakdekk eller " teakfiner-dørk du har? Er det meg du spør så er 12 mm teak! Sitér dette innlegget . Link to post
NilsPils Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 (redigert) Jeg bruker olje (Owatrol D1 +D2) utendørs og PU lakk innendørs. På teak bruker jeg ingenting utendørs. Redigert 23.Mai.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hansi79 Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Jeg har teakfiner-dørk Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Vær varsom med slipinga. Lett for å gå hull i teaken Sitér dette innlegget Link to post
Hansi79 Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Gled deg, dette er en kjempegøy jobb! Det blir knallfint etter sliping og oljing, men regn med noen få arbeistimer Har akkurat tatt hele teakdekket på båten min, ca 25 kvadrat, slipt, skiftet nater....ca 250 arbeidstimer! Ja høres fantastisk gøy ut....jeg har en nidelv 24 ca tre kvadrat kanskje.....heldigvis :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi79 Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 jeg prøvde å pusse en liten bit og gulvet ble helt gråbrunt.Vil det bli bra når jeg lakker eller oljer tror dere? Jeg er helt amatør på dette og er redd for å ødelegge hele gulvet Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Det var rart, det skulle vel bli rødlig hvis det er teak? Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.