Nordåsen Startet 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2008 Jeg har en 8 hk Tohatsu som jeg har brukt på en steady i noen år og den har fungert fint. I år har jeg kjørt den på en eldre askeladden 14 foter. Når jeg gir den såpass turtall at den skal plane, begynner den å hakke litt. Jeg har sjekket besintilførselen frem til pumpen, pluggene var tørre, giroljen er ikke skiftet sålangt i år (har ikke noe å si?). Noen som kan synse litt om hva feilen kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Høres ut som den bare går på 1 sylinder? Har 6 hk-utgaven, samme motoren så å si. Her fikk jeg et problem for et par år siden med at det lå salt bak den ene reed ventilen i innsuget, så den ikke fikk stenge. Rensket ut det, å så er den god som gull igjen. Kan og være at du har rusk i forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Hei. Jeg hadde samme problem. Jeg tok ut forgasseren og blåste ren dysene, en og en. Etter det gikk motoren som en klokke. Vær nøye med demonteringen og legg alle deler systematisk ut på en avis. Det er ikke vanskelig. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Kommer vannstrålen helt jevnt ut fra motor ? Kan jo være at impelleren (vannpumpa) er sliten... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Høres absolutt ut som rusk i forgasser. Har renset min egen forgasser og det er ikke så vanskelig. Den lille gummilappen som sitter i bunnen av flottørkammeret er den som styrer tomgangen på denne motoren, og denne kan monteres feil, så se nøye på denne når du tar dette fra hverandre. Lykke til Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Nordåsen Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Vannstrålen er jevn og fin, jeg får sjekke forgasseren. Takk for gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.