Per T Kålin Startet 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2008 Da jeg skulle velge gear til min Scania D7 så endte jeg opp med PRM sin 401. Tror utvekslinga er ca 2:1. Jeg er utrolig fornøyd med dette gearet. Jeg valgte bevisst en størrelse større enn det "tabellene" tilsa. Det gjør jeg forresten ofte på allt jeg bygger. Det har jeg veldig god erfaring med. Det blir som regel litt dyrere i anskaffelsen, men inntjenes på sikt. Fordelen med dette gearet er at jeg ikke trenger å gjøre noe som helst når jeg går for seil. Gearet smøres av ei pumpe på utgående aksel. Dessuten kan jeg låse gearet hvis oljetrykket forsvinner. Per Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Jeg har samme gear (det heter 750 nå). Opplevd problem en gang, det var fylt hydraulikkolje på gearet når jeg kjøpte båten, og aksel på oljepumpa røk, som er logisk, for denne er laget som det svake punkt som skal ryke før noe annet. Fikk overhalingssett, som var lett å skifte, og var kjapt i gang igjen, dog etter et oljeskift til korrekt olje. Men overhalingssett til oljepumpa er gått ut av produksjon (tror jeg fikk det siste), nå selges bare komplette pumper til ca 5000 spenn... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.