bayliner2858 Startet 23.Mai.2008 Del på Facebook Startet 23.Mai.2008 (redigert) Jeg skrev tidligere om årets første tur til Bergen, der jeg fikk full stopp ute i Vågen. Her sitter jeg båtløs og frustrert. Det viser seg at selger har montert eksosutløpet slik at skvulpesjø kommer inn i motoren. Konsekvensene av dette er saltinntregning i seks av sylinderne. Konservering er utført, takstmann har inspisert, verksted anbefaler ny motor. (Gml motor fra 2005). Nå sitter jeg med en haug av forsikringer og venter på den endelige konklusjonen. Trorj eg tar meg en dram slik at jeg får sove! Redigert 23.Mai.2008 av bayliner2858 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Dette var sørgelig å lese. Var det mangel på svanehals ved eksosgjennomføringen som førte til saltvannsinntregning? Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Dette var trist lesing. Det er kanskje håp om å berge sesongen likevel hvis forsikringsselskapet får ut finger'n? Du har uansett min dypeste medfølelse. En sympati-dram er skjenket opp. Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 (redigert) Oida, trist å høre. Løper opp og henter sympatidram av den sterke sorten selv. (fint påskudd til kjærringa for å ta en knært). Her er det bare å pese forsikringsselskapet som f... så ny motor er på plass ASAP! Redigert 23.Mai.2008 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
bayliner2858 Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 (redigert) Helt riktig. Jeg hverken så eller tenkte på dette da jeg inspiserte motoren og kjøpte båten vinteren 2007. Jeg er sikker på at skadene begynte lenge før jeg overtok båten. Det er et under at den i det hele tatt har starta. Sliter med selger Motorsenteret i Langevåg Redigert 23.Mai.2008 av bayliner2858 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Hvar uheldig med noe lignende , slangen fra motoren som førte oljedampen ut , godt over vannlinja, hadde for liten vannlås og når båten lå på svai og rulla litt ble den nye 70hk motoren fylt opp med sjøvann , oppdaget det ikke før jeg så all oljen i skjøen rundt meg etter att motoren omsider startet og luftslangen pumpet vann og olje ut som ei lensepumpe. Hvar heldig og berget motoren uten skade. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Dette er antakelig ikke en forsikringsskade. Det du har vært utsatt for er sakte inntrengning av vann, som var ventelig ut fra (feil)konstruksjonen. Det blir da ikke dekket av forsikringen, for det som er dekket er plutselig og uventet inntrengning av vann. Les polisevilkårene dine nøye!! Og reklamer til din selger snarest. Dette er åpenbart en kjøpsrettslig mangel. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mariell Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 (redigert) Er redd Skipper Worse har rett her. Gaa rett paa selger. Hvis baat/motor 2005 mod. Saa er det vel ogsaa en garantisak. siden dette maa vaere en feilkonstruksjon. Men hva er definisjonen paa plutselig og uventet inntrenging av vann? Er det kun hull i skroget ved grunnstoting og hvis du kjorer paa en tommerstokk el, som flyter i vannet? Sjovanninntak som ryker under fart? Hva hvis ett av inntakene skulle ryke naar baaten ligger fortoyd i hjemme havnen sin og baaten synker. Vil forsikringen dekke dette? Det er jo plutselig inntrenging , men er vel mest sansynlig, ogsaaett resultat av daarlig vedlikehold. Redigert 23.Mai.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Skipper Worse Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Det bør bli dekket men husk forbeholdet som alltid gjelder, for "plutselig og uventet" ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.