Jump to content

Motorhavari

bayliner2858

Recommended Posts

Jeg skrev tidligere om årets første tur til Bergen, der jeg fikk full stopp ute i Vågen. Her sitter jeg båtløs og frustrert.

Det viser seg at selger har montert eksosutløpet slik at skvulpesjø kommer inn i motoren. Konsekvensene av dette er saltinntregning i seks av sylinderne. Konservering er utført, takstmann har inspisert, verksted anbefaler ny motor. (Gml motor fra 2005). Nå sitter jeg med en haug av forsikringer og venter på den endelige konklusjonen. Trorj eg tar meg en dram slik at jeg får sove! :headbang::headbang::drink:

Redigert av bayliner2858 (see edit history)

Hvar uheldig med noe lignende , slangen fra motoren som førte oljedampen ut , godt over vannlinja, hadde for liten vannlås og når båten lå på svai og rulla litt ble den nye 70hk motoren fylt opp med sjøvann , oppdaget det ikke før jeg så all oljen i skjøen rundt meg etter att motoren omsider startet og luftslangen pumpet vann og olje ut som ei lensepumpe.

Hvar heldig og berget motoren uten skade.

Dette er antakelig ikke en forsikringsskade. Det du har vært utsatt for er sakte inntrengning av vann, som var ventelig ut fra (feil)konstruksjonen. Det blir da ikke dekket av forsikringen, for det som er dekket er plutselig og uventet inntrengning av vann. Les polisevilkårene dine nøye!! Og reklamer til din selger snarest. Dette er åpenbart en kjøpsrettslig mangel.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Er redd Skipper Worse har rett her. Gaa rett paa selger. Hvis baat/motor 2005 mod. Saa er det vel ogsaa en garantisak. siden dette maa vaere en feilkonstruksjon.

Men hva er definisjonen paa plutselig og uventet inntrenging av vann?

Er det kun hull i skroget ved grunnstoting og hvis du kjorer paa en tommerstokk el, som flyter i vannet? Sjovanninntak som ryker under fart?

Hva hvis ett av inntakene skulle ryke naar baaten ligger fortoyd i hjemme havnen sin og baaten synker. Vil forsikringen dekke dette?

Det er jo plutselig inntrenging , men er vel mest sansynlig, ogsaaett resultat av daarlig vedlikehold.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...