Kjeilman Svart 7.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Hei. Det er nok målt på batteriene. Kunne jo ha plukket at B+ og målt uten last. Syns bare det var litt rart siden jeg tror batteriene skal være temmelig fulladede. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 7.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Vil abslolutt anbefale å måle begge steder. Da får et greit bilde av om spenningen minker på veien til batteriet, eller om det er regulatoren på dynamoen som ikke vil gi mer. Sitér dette innlegget Link to post
Joachim Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Er spent på å høre om du har fått målt ladingen direkte på dynamoen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 du kan måle mellom b+ og + på batteriet mens motoren går. da får du målt spenningtapet over kabelen direkte. var nå ikkje allverdens til tverrsnitt du hadde der. du kan forsåvidt gjøre det samme med jord-motor til -batteri. så ser man evt hvor spenningen tar veien. Sitér dette innlegget Link to post
Joachim Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Var innom biltema og kjøpte 65Amph dynamo idag, utformingen på festene er litt anderledes kontra 80amph. Min forrige 35amph ga 15,9 volt og fant ut at det var billigere å kjøpe Biltema sin enn å reparere den gamle. Skal bli morro og se om det går rett inn min Yanmar 2GM, er ganske lik. Samt at det ser ut som om Biltema har lært og satt inn uttak for W, Blå kabel. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 65Ah ene har det vært W uttak på hele tiden, ihvertfall de siste 2 år. Du får den nok til å passe, men sjekk at reimhjulet står riktig etterpå og at vifta blåser riktig vei, jeg har somregel satt over det gamle reimhjulet slik at jeg har fått et reimhjul som matcher reima på motoren. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.