Ronald Svart 1.April.2005 Link til dette innlegget Svart 1.April.2005 (redigert) ...Tenkte å ta båten opp denne uken, men ble anbefalt av "proffer" å vente en måneds tid fordi det etter sigende skal gro svært godt akkurat nå. ...Jeg antar det er snakk om groe under vannlinjen? Er dette i så fall virkelig riktig? Jeg mener bestemt at det (nesten) ikke gror vinterstid når vannet er kaldt. Og at det gror desto mer når vannet var varmt om sommeren. Vet jo ikke hvor lineær denne overgangen er, men ville vel anta at vannet fortsatt er såpass kaldt at det neppe gror i særlig grad enda. Tidligere, når jeg hadde påhengsmotor om vinteren, så måtte jo den stå nede i vannet av hensyn til kjølevannet som skulle ut (og ikke fryse). Husker jeg var skeptisk fordi jeg var redd for groe, men fikk da beskjed om at det ikke var problem vinterstid. Og sånn mener jeg da virkelig å huske at det var... Jeg er imidlertid ikke helt sikker, så derfor spør jeg. Men jeg mistenker altså at disse såkalte "proffe" som chiko viser til kan ha vært litt på bærtur her? Noen som vet.....? Ronald Redigert 1.April.2005 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 1.April.2005 Link til dette innlegget Svart 1.April.2005 Eter 20 min spylte vi av igjen, og skroget var nesten helt rent. Noen få flekker igjen som ble fjernet med "punktbehandling" Klart for polering! <{POST_SNAPBACK}> Kva gjorde du etterpå? Gjekk du rett frå Gelcoat cleaner til hardvoks? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
lippert Svart 1.April.2005 Link til dette innlegget Svart 1.April.2005 Kva gjorde du etterpå? Gjekk du rett frå Gelcoat cleaner til hardvoks? <{POST_SNAPBACK}> Min erfaring er at det kan hende du må vaske. Hvis jeg ikke hadde vært nøye nok med spylingen så lå det igjen en tynn hinne. Den kunne også tørkes av med en tørr klut. Men for å være på den sikre siden så pleide jeg å vaske. Det tok jo ikke mange minuttene å vaske en 17 foter i vannlinja. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Haba Svart 1.April.2005 Link til dette innlegget Svart 1.April.2005 Hi ! Den gule kanten over vannlinja, andre gule partier samt rustflekker forsvinner enkelt og skånsomt med Owatrol terrasse-rens eller teakrens. Disse produktene inneholder oxalsyre og det meste som innholder det vil gjøre jobben. Fukt, smør på, vent en tid og skyll godt av. Det gule er borte. mvh Haba, som nettopp har gjort den jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Hei, mange gode tips for gelcoaten her, men noen tips for rensemiddel på plasten på overbygget? Kan man bruke samme middel der? Hos meg er denne også en del gulere enn den off whiten snekka ble levert med i 1982...:) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Hemplers er det en bør bruke. Å slipe ned toppcoaten er steinalder. Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 pettersand: Finnes det en Hempler for overbygget også (ikke gelcoat, men plast)? Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Hva menes med plast og ikke gelcoat? De fleste båter har samme yttermateriale, gelcoat i både skrog og overbygg. Hva slags båt er det snakk om Yahoo 3000? Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Hei Oliver, det er en eldre Nidelv snekke Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Har noen prøvt disse Steam renserne som ble solgt endel av for mange år siden, kona brukte den på fliser og vinduer, og var meget effektiv, Det bør jo være greit og dra en slik av skutesiden, og løse opp alt av smuss som sitter i gelcoten. Vokse etterpå. Jeg har en slik stående, så det fister å prøve en gang. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
BØstrøm Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 "TD Rent for glaser og uglasert" påføres konsentrert, virker kanskje ett minutt, for så å nøytralisere med "Dusj og Bad, daglig rent". Glasert og uglasert "koker gelcoaten, og den blir gul. Etter nøytralisering, krittehvitt, og uten skrubbing. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Hvor får man tak i dette stoffet BØstrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.