SeaMaster175 Startet 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2004 Hei! Har laget nye benker idag, men de er ikke lakket ennå. Jeg lurer på hvordan lakk dere anbefaler meg å bruke for å få en mørk og litt rødlig farge på dem (navn på lakk??). Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt maritime gardiner, med anker e.l. jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Kjøpte en lakkbeis på byggsenteret som hette herdins,denne kunne fås i flere farger. Ble ivertfall fornøyd med resultatet jeg fikk. Lykke til. mvh Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt maritime gardiner, med anker e.l.Her må du nok ta mot til deg og oppsøke en gardin- / stoffbutikk, rett og slett. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Bruk "Trekkfastolje", den gir den rette kuløren og deretter "Benarolje" Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Se etter noe som heter lakkbeis.. Den har og mangen farger.. Sørg for at den tåler fuktighet. (Flere typer) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kirkhorn Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Jeg kjøpte mine gardiner hos SGS Tekstil & Hobby Rolvsøy, Fredikstad. Der fant vi noen stoff med maritimt miljø på. tlf. 69 36 19 00. Stoffet står side 20 i katalogen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 hei, litt off topic. Kjent med Opsvik slekta? mvh jan Jeg kjøpte mine gardiner hos SGS Tekstil & Hobby Rolvsøy, Fredikstad. Der fant vi noen stoff med maritimt miljø på. tlf. 69 36 19 00. Stoffet står side 20 i katalogen. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 21.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2004 Gardiner med Maritime motiver har de på enhver gardinforretning det . Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 22.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2004 Hei! Har laget nye benker idag, men de er ikke lakket ennå. Jeg lurer på hvordan lakk dere anbefaler meg å bruke for å få en mørk og litt rødlig farge på dem (navn på lakk??). Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt maritime gardiner, med anker e.l. jonhei Laget all innredningen ny i forrige båten vår, der fant jeg en vanlig oljebeis med en rødbrun farge, som jeg lakkerte utenpå med tre lag lakk, resultatet ble suverent, speilblankt med en dyp jyllen farge. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 22.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2004 Benarolje UVR, (med lysfilter), har den rette gløden. Det er en olje, skal derfor mye til at den vil sprekke og flasse, tynn den ut ca 50/50 med Whitespirit, så 25/75 og så tilslutt ren benar. Varig, blank og slitesterk overflate med den rette gløden. Lykke til! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
johnny_o Svart 22.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2004 Du kan bruke vanlig oljebeis. Jeg har selv brukt Gori 88 med fargen furu, og så noen lag med Benar UVR. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.