Jump to content

Terassegress, balkonggress, filtgress/annet, hva skal jeg velge ?

Verrie

Recommended Posts

Flybrigden er noe glatt og gå på dersom der ligger litt vann etter regnskyll.

Kona ønsker seg derfor terassegress eller lignende og gå på.

Hva er i dag beste vare å kjøpe ?

Det bemerkes at teppet vil bli liggende på stål, og jeg ønsker et teppe som ikke fremkaller rust etc.

Renhold av enklere art er også viktig, jeg tenker da på mat, fugleskitt, sur nedbør. Jeg akter ikke å ta bort teppet om vinteren og må derfor være enkelt å gjøre rent.

Arealet dette skal dekke er litt større enn vanlig, jeg er derfor også ute etter beste pris/forslag til hvor jeg bør handle ?

Hva anbefales av medlemmene ?

Her er det viktig å velge riktig type.

Vi har et slikt grønt "gress-teppe" på verandaen, og det bruker 2-3 dager på å tørke opp etter et regnskyll. Hvilket i praksis betyr at det stor sett er fuktig hele året, bortsett fra når det er frosset om vinteren.

Hadde det ikke vært for at materialene under avleverer et utall fliser til bare føtter, så hadde teppet vært fjernet for lenge siden.

Hva med sånne plast-flak som heftes sammen og brukes på dekk på skip? Dette er jo ganske stygt men event kunne man hatt teppe over for slik hindre at teppe ligger rett på stålet og skaper grobunn for rust?

Er vel også en mulighet å legge et strøk maling iblandet sand eller få tak i et par tømmerstokker fra Burma og legge teak ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...