døsvig Startet 26.Mai.2008 Del på Facebook Startet 26.Mai.2008 (redigert) Tenker å kjøpe en 99 mod yamaha 20 hk 2 takter kortstamme.er det nå spesiellt jeg bør se etter.er ikke så veldig båtvant.vet dere om det er autosmøring på en 99 modell? Redigert 26.Mai.2008 av døsvig (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 (redigert) På de store motorene er det autosmøring. Regner nå med at du mener at motor er en 2 T. På 20 hesteren er jeg ikke sikker. I såfall er det bare å se etter en separat tank. Robuste og gode motorer. Alle motorer trenegr stell og service. Får den det går i de mange, mange år. Du må nesten spørre selger om den har fått service som fortjent, har den det ser jeg ingen betenkeligheter med å kjøp en slik motor. Redigert 26.Mai.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
døsvig Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Jepp det er en 2 takter.på bildene jeg har fått av motoren ser den veldig bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Pass på at selger oppgir riktig årsmodell, er alltids noen som prøver seg...... Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Den ble levert i hovedsak med oil-injection, den heter da 20 DMHO. Du ser dette da det er en innvendig plasttank festet på selve motoren. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
døsvig Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Pass på at selger oppgir riktig årsmodell, er alltids noen som prøver seg...... Hvordan sjekker jeg at det er rett årsmodell.hvor står det?på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 (redigert) På venstre (Babord) side av motoren er serienummeret klebet på festebraketten. Dette er et svart merke hvor motorkoden står (3 siffer, en kombinasjon av bare tall eller tall og bokstaver) etterfulgt av et 7-sifret serienummer. Etter motorkoden, som i ditt tilfelle er 6L3, står en bokstav i et eget felt før selve serienummeret. 1997=W 1998=V 1999=U 2000=T Redigert 28.Mai.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.