Jump to content

Kjøp av Yamaha 20 hk 1999, spes. ting jeg bør se etter?

døsvig

Recommended Posts

På de store motorene er det autosmøring. Regner nå med at du mener at motor er en 2 T. På 20 hesteren er jeg ikke sikker. I såfall er det bare å se etter en separat tank. Robuste og gode motorer. Alle motorer trenegr stell og service. Får den det går i de mange, mange år. Du må nesten spørre selger om den har fått service som fortjent, har den det ser jeg ingen betenkeligheter med å kjøp en slik motor.

Redigert av Hansi (see edit history)

Den ble levert i hovedsak med oil-injection, den heter da 20 DMHO. Du ser dette da det er en innvendig plasttank festet på selve motoren.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

På venstre (Babord) side av motoren er serienummeret klebet på festebraketten. Dette er et svart merke hvor motorkoden står

(3 siffer, en kombinasjon av bare tall eller tall og bokstaver) etterfulgt av et 7-sifret serienummer.

Etter motorkoden, som i ditt tilfelle er 6L3, står en bokstav i et eget felt før selve serienummeret.

1997=W

1998=V

1999=U

2000=T

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...