ArildH Startet 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2008 (redigert) Jeg har montert ett ekstra kjølevannsinntak i skroget, T-koblet på det eksisterende for å prøve å få bukt med varmkjøring, men er usikker på om jeg har montert det riktig vei... Inntaket har en "butt" ende og en lang skrå med ribber/sil. Jeg har montert inntaket med silen bakover som jeg fikk besjed om hos forhandler. Er dette riktig? Kunne tenke meg at det var lettere å få sugd opp vannet om det stod andre veien... Ellers; er det noen som vet om 280 duoprop drev benytter seg av kjølevannet, eller om det er ufarlig å kutte ut dette inntaket? Redigert 27.Mai.2008 av ArildH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Jeg skal til med samme jobb i helga. Etter anbefaling fra Steyr så monterer jeg inntaket med rista mot fartsretningen, altså motsatt vei av deg. Se side 56 i vedlagt manual: http://www.steyr-motors.com/pdf/english/in...nstallation.pdf Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
JRK Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Hei, Jeg spurte motorverksted om det samme for 10 år siden. Da fikk jeg til svar at saktegående båter skal ha silen fremover og hurtigående båter sil bakover. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Ser at Steyr sier motorbåter skal ha silen frem og seilbåter skal ha den bakover. For seilbåter skal den stå "bak frem" for å unngå at motoren fylles med vann når du går for seil. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
jo_no Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Jeg stilte samme spørsmål her på BP for ikke lenge siden. (Monterte motsatt veg) Her er tråden Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 28.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Takker og bukker!! Da skal båten på land igjen! Hurra, båtlivet gir stadig ny kunnskap!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.