Jump to content

Kjøp av tau, er dette brukbart/Bra?

SandAnker

Recommended Posts

Hei jeg trenger og bytte ut noe gammelt tau, og kompleter med noen lengre lengder, syns jeg har litt snaut med lange tau om bord, spesielt når jeg ligger på ei øy her eller der...

syns prisen kan være litt stiv enkelte steder og har funnet dette, men hva syns dere om denne typen, eller har dere noe annet og anbefale?

http://www.sportogfiske.no/product/440179/..._tau_14_mm.html

Tar i mot alle tips med stor glede.

Redigert av SandAnker (see edit history)

Jeg synes ikke polysilken fra biltema er særlig bra, tauet er så løsslått at det omtrent er uspleiselig. Slites fort gjør det også...men det kommer kanskje an på bruken, jeg har hvertfall kassert alt tauet jeg kjøpte på biltema ifjor for å unngå fristelsen til å bruke skvipet igjen.

Med vennlig hilsen

PIP

Jeg synes ikke polysilken fra biltema er særlig bra, tauet er så løsslått at det omtrent er uspleiselig. Slites fort gjør det også...men det kommer kanskje an på bruken, jeg har hvertfall kassert alt tauet jeg kjøpte på biltema ifjor for å unngå fristelsen til å bruke skvipet igjen.

Biltema får tydeligvis tau fra flere forskjellige produsenter. Kjøpte en del tau som hadde vevd inn en rød og en grønn tråd i det treslåtte polyestersilketauet. Det har holdt meget bra.

Kjøpte for et par år siden litt mer biltema-tau. Nå var den grønne og den røde tråden borte. Tauet var helt hvitt og det var løsere slått. Nå på 3. sesongen er de blitt temmelig slitt og flisete, mens de andre tauene som er over dobbelt så gamle er fortsatt i grei stand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...