SandAnker Startet 28.Mai.2008 Del på Facebook Startet 28.Mai.2008 (redigert) Hei jeg trenger og bytte ut noe gammelt tau, og kompleter med noen lengre lengder, syns jeg har litt snaut med lange tau om bord, spesielt når jeg ligger på ei øy her eller der... syns prisen kan være litt stiv enkelte steder og har funnet dette, men hva syns dere om denne typen, eller har dere noe annet og anbefale? http://www.sportogfiske.no/product/440179/..._tau_14_mm.html Tar i mot alle tips med stor glede. Redigert 28.Mai.2008 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Synes kanskje dim'en var litt i minste laget, ville vel gåt opp til 16 mm. da er det mer "å gå på" m.h.t. slitasje mm. Typen ser grei ut, vil absolutt anbefale polyester til fortøyninger og anker. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 kjøp 16mm tau på biltema , Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Jeg er fornøyd med tau fra bilrema, men det er ikke lengre lengder enn 50 meter... Men det er vel ikke så ofte en trenger lenger.... Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Skulle til å si akkurat det samme som deg bjorngb. 50 meter er jo ganske langt da og med å skøyte på et til så er du på 100 Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
SandAnker Svart 29.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Tenker det blir og teste Biltema først da, det kan jeg nemlig få med en gang takk for tilbakemelding Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Mai.2008 Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Dette synes jeg er bra: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=87072 Holder seg mykt. Er verdt prisforskjellen ift. polyester. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Hadde i utgangspunktet tenkt medg 2 stk. på min. 20m Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Kjøp en rull med 50m polysilke og kapp det i to :-) Det er polysilken fra bilrema jeg og bruker Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Det var den jeg tenkte på også, er fin kose jobb i kveld og holde på med skal jo tross alt ut og nyte været på fjorden Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 31.Mai.2008 Del på Facebook Svart 31.Mai.2008 Jeg synes ikke polysilken fra biltema er særlig bra, tauet er så løsslått at det omtrent er uspleiselig. Slites fort gjør det også...men det kommer kanskje an på bruken, jeg har hvertfall kassert alt tauet jeg kjøpte på biltema ifjor for å unngå fristelsen til å bruke skvipet igjen. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Mariell Svart 1.Juni.2008 Del på Facebook Svart 1.Juni.2008 (redigert) Enig PIPaulsen. Er veldig lost slaatt. Har ikke kassert alt. Men det inngaar absolut ikke li mitt fortoynigstau assortement noe mer. Mitt varte vel i 2 sesonger. Har noe liggende som reserve tau ombord. Redigert 1.Juni.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SandAnker Svart 2.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 hehe, jeg kjøpte en rull på 50m for og prøve det.... men det blir ikke kjøpt inn noe nytt tau derifra i hvertfall.... Det var veldig løst slått ja Men da lært vi det Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 PIPaulsen - hva tau anbefaler du da? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Jeg synes ikke polysilken fra biltema er særlig bra, tauet er så løsslått at det omtrent er uspleiselig. Slites fort gjør det også...men det kommer kanskje an på bruken, jeg har hvertfall kassert alt tauet jeg kjøpte på biltema ifjor for å unngå fristelsen til å bruke skvipet igjen. Biltema får tydeligvis tau fra flere forskjellige produsenter. Kjøpte en del tau som hadde vevd inn en rød og en grønn tråd i det treslåtte polyestersilketauet. Det har holdt meget bra. Kjøpte for et par år siden litt mer biltema-tau. Nå var den grønne og den røde tråden borte. Tauet var helt hvitt og det var løsere slått. Nå på 3. sesongen er de blitt temmelig slitt og flisete, mens de andre tauene som er over dobbelt så gamle er fortsatt i grei stand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.