Jump to content

Trenger hjelp: foldepropell til Albin Nova

Stitch

Recommended Posts

Har vært i kontakt med Sleipner i dag og de trenger utveksling på girkassa, 3,22 var det på den, men de måtte ha koning også. Har 25 mm aksel med kile og kon og hvistnok var ikke dette nødvendigvis standard mål. Har fått pris på 3 blad Volvo propell på Vallø Motor til den nette sum av 13000,- Den kan monteres mandag dersom det er 1-10 koning på akselen. Synes 13000 for en propell er i drøyeste laget, men på en annen side får jeg jo bedre propell med mere skyvekraft og bedre bakke egenskaper så det er jo fordelen. Uansett må båten opp for å finne målene på koningen og propellmutteren før de eventuelt kan bestille noe.

Mvh

Stitch

Albin Nova

Har vært i kontakt med Sleipner i dag og de trenger utveksling på girkassa, 3,22 var det på den, men de måtte ha koning også. Har 25 mm aksel med kile og kon og hvistnok var ikke dette nødvendigvis standard mål. Har fått pris på 3 blad Volvo propell på Vallø Motor til den nette sum av 13000,- Den kan monteres mandag dersom det er 1-10 koning på akselen. Synes 13000 for en propell er i drøyeste laget, men på en annen side får jeg jo bedre propell med mere skyvekraft og bedre bakke egenskaper så det er jo fordelen. Uansett må båten opp for å finne målene på koningen og propellmutteren før de eventuelt kan bestille noe.

Her tror jeg du nok vil få et langt bedre tilbud på en slik propell fra sleipner andre steder. Ta en ringerunde!

I det prisleiet er det naturlig og også se på andre konkurerende merker, Kiwiprop er en som ser ut til å være bra og rimelig, og den er med tre blader og gir liten motstand og er effektiv.

Med de data du kommer med, så er det en 15.66(dia) X 14.17(pitch) propell du skal ha i tre bladers.

I to bladers som er mye billigere, blir det: 17(dia) X 14.31(pitch).

Jeg ville nå valgt to-bladers, spesielt om jeg skulle ha fast propell. Seiler dere ikke regatta, så er fast propell helt ok!

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...