Jump to content

Fendere: Hvilke hensyn og kvalitetskrav er viktige?

Tutti Frutti

Recommended Posts

Fortsatt hevder jeg at ventilen bør være ned der det er mulig. Leser at noen ikke har sett/opplevet det. Dette skyldes kanskje geografisk beliggenhet eller kun utehavner. Ifjor

ble det sprengt fender både i Strømstad og Tanumstrand. Det er når det står på og fulle havner vi opplever dette. I Tanumstrand lå det 8 båter utenpå hverandre, og de 2 ytterste skiftet på å gå for motor. I tilegg hadde de ankre ute. Og den som tror det blir bedre plass i havnene tror jeg tar feil med den utbyggingen vi har av havner, samt verning

av naturområder.

Klart størrelen/antall fendre har en del å si. Nå fikk jeg med Bavaria fendre så jeg har ikke skiftet disse. Men kjøpte 2 ekstra.

Your choice. :yesnod:

Vi sees!

Så dette seinest i helgen , 30- 40 fot's båter med små grillpølsefendere og klesnor til fortøyning . Ser flere eksempler i havna også på dette , nye dyre ( syntes jeg da ) daycrusere . Ligger med et tau i brygga på sb side og et på bb side acter , med da tau som sikkert er kjøpt i rull på Ola . Norman . Noe rart er det kansje , at folk kjøper ny båt til nærmere millen også har dem knapt nok fortøyningstau eller fendere som er brukbare .

Nei kjøp store fendere , helst 6 stk og et par store kuler med tau i ikke hyssing . Da kan du spare deg for mye trøbbel , å masse riper .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

DA hadde jeg funnet meg ei annen havn - selv om den var veldig langt unna.

Det kan du godt si, men jeg kan godt si at de ikke lå der frivillig. Det blåste 22 M/S i kastene, båter ble fjernet fra Grebbestad og de kjørte hvileløst frem og tilbake. Så jeg tror de prøvde. Havnene i nærhet ble stengt av havnekapteinene.

Jeg regner med det hadde blitt en lang ferd, sørover. Tror ikke jeg hadde tatt familien over Gula humpen nordover. :wink:

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...