27 knop Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 (redigert) Jeg var litt sein med det innlegget der jah; velkommen etter.... Redigert 2.Juni.2008 av 27 knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Har kulefendere fra maritim. Dårlig kvalitet. Holder ikke helt formen, får med årene flekktyfus som kommer fra innsiden. Øyet for festing av tauet er heller ikke voldsomt solid. Mer info ønskes - hvilke kulefendere er brukbare ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Fortsatt hevder jeg at ventilen bør være ned der det er mulig. Leser at noen ikke har sett/opplevet det. Dette skyldes kanskje geografisk beliggenhet eller kun utehavner. Ifjor ble det sprengt fender både i Strømstad og Tanumstrand. Det er når det står på og fulle havner vi opplever dette. I Tanumstrand lå det 8 båter utenpå hverandre, og de 2 ytterste skiftet på å gå for motor. I tilegg hadde de ankre ute. Og den som tror det blir bedre plass i havnene tror jeg tar feil med den utbyggingen vi har av havner, samt verning av naturområder. Klart størrelen/antall fendre har en del å si. Nå fikk jeg med Bavaria fendre så jeg har ikke skiftet disse. Men kjøpte 2 ekstra. Your choice. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Akult Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 I Tanumstrand lå det 8 båter utenpå hverandre, og de 2 ytterste skiftet på å gå for motor. DA hadde jeg funnet meg ei annen havn - selv om den var veldig langt unna. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Så dette seinest i helgen , 30- 40 fot's båter med små grillpølsefendere og klesnor til fortøyning . Ser flere eksempler i havna også på dette , nye dyre ( syntes jeg da ) daycrusere . Ligger med et tau i brygga på sb side og et på bb side acter , med da tau som sikkert er kjøpt i rull på Ola . Norman . Noe rart er det kansje , at folk kjøper ny båt til nærmere millen også har dem knapt nok fortøyningstau eller fendere som er brukbare . Nei kjøp store fendere , helst 6 stk og et par store kuler med tau i ikke hyssing . Da kan du spare deg for mye trøbbel , å masse riper . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
baatsman Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 DA hadde jeg funnet meg ei annen havn - selv om den var veldig langt unna. Det kan du godt si, men jeg kan godt si at de ikke lå der frivillig. Det blåste 22 M/S i kastene, båter ble fjernet fra Grebbestad og de kjørte hvileløst frem og tilbake. Så jeg tror de prøvde. Havnene i nærhet ble stengt av havnekapteinene. Jeg regner med det hadde blitt en lang ferd, sørover. Tror ikke jeg hadde tatt familien over Gula humpen nordover. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.